AGA ZARYAN

Remembering Nina & Abbey

Remembering Nina & Abbey

Wykonanie

Nagranie

Jej idolkami są także: Shirley Horn, Carmen McRae, Joni Mitchell i już wiemy, jakich interpretacji można się spodziewać. Nasza wokalistka ceni niezależność tych kobiet, ich walkę o wyższe cele: wolność i równouprawnienie. Dlatego w repertuarze "Remembering Nina & Abbey" znalazł się najmocniejszy protest song, który śpiewały obie uhonorowane w tytule albumu wokalistki.

"Strange Fruit" opisujący lincz na Afro-Amerykanach w dramatycznym stylu śpiewała najpierw Billie Holiday. Aga Zaryan zaczyna pieśń a cappella, subtelnie dołącza perkusista Brian Blade i dramatyzm narasta. Sugestywne akordy dodaje pianistka Geri Allen.

Mocnymi szarpnięciami strun kontrabasu Darek Oleszkiewicz powoli buduje napięcie. Nostalgiczna wokaliza Agi jest jak requiem dla wszystkich ofiar rasowej segregacji. To jedna z najciekawszych interpretacji tego utworu, inna od tych, jakie znamy.

Walor instrumentalny podnoszą wspomniani muzycy, a także gitarzysta Larry Koonse i harfistka Carol Robbins. Dzięki niej "Remembering Nina & Abbey" ma bogatsze brzmienie. Pozostałe piosenki są lżejszego kalibru, słucha się ich z przyjemnością.

Marek Dusza
PARLOPHONE / WARNER

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu