Since Forever

FRED SIMON
Since Forever

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Fred Simon udzielał się poprzednio w wydawnictwie Windham Hill, które, podobnie jak wydawca niniejszego projektu, stara się oddać audiofilską naturalność brzmienia instrumentów. Simon jest pianistą jazzowym posiadającym piękną barwę tonu i preferującym wypowiedzi w lekko zaaranżowanym materiale.

Fred Simon udzielał się poprzednio w wydawnictwie Windham Hill, które, podobnie jak wydawca niniejszego projektu, stara się oddać audiofilską naturalność brzmienia instrumentów. Jest pianistą jazzowym posiadającym piękną barwę tonu i preferującym wypowiedzi w lekko zaaranżowanym materiale.

Jego introdukcje są lekko majestatyczne, solówki zwięzłe, a akordy wyważone. Jako partnerów sesji Fred Simon wybrał dwóch muzyków z legendarnego zespołu Oregon: oboistę-basklarnecistę-saksofonistę Paula McCandlessa i perkusistę Marka Walkera. Skład uzupełnił kontrabasista Steve Rodby, świetnie znany z kwartetu Pata Metheny’ego. Nic dziwnego, że estetyka jakiej hołduje formacja Oregon ( która też w znaczny sposób jest spokrewniona z twórczością zespołu Metheny’ego) odcisnęła najsilniejsze piętno na wykonawstwie kwartetu Simona.

Muzycy interpretują zabarwione delikatnym folklorem kompozycje lidera oraz niezmiennie cudny temat "In a Silent Way" Joe Zawinula, podany w lekko dramatycznym tonie. Partie improwizowane zostały zdominowane przez tasiemcowe sola McCandlessa, może za mało zróżnicowane w sensie emocjonalnym. Każdy audiofil odnajdzie na kompakcie piękne brzmienie, klarowne i w odpowiednich proporcjach.


Naim / Decibel

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Inne płyty tego autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo