Out Of The Desert

JOACHIM KUHN
Out Of The Desert

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Choć niemiecki wirtuoz fortepianu penetruje najczęściej obszary muzyczne zawarte pomiędzy klasyczną spuścizną Jana S. Bacha a współczesnością Ornette’a Colemana, to w swych podróżach muzycznych chętnie zapuszcza się w obszary afrykańskie.

Choć niemiecki wirtuoz fortepianu penetruje najczęściej obszary muzyczne zawarte pomiędzy klasyczną spuścizną Jana S. Bacha a współczesnością Ornette`a Colemana, to w swych podróżach muzycznych chętnie zapuszcza się w obszary afrykańskie. Przed laty muzykował z Ray Lemą, potem Moussa Sisoko a ostatnio z Rabihem Abou-Khalilem.

"Out Of The Desert" to już drugi album powstały przy współpracy Joachima Kuhna z dwoma perkusistami Majidem Bekkasem z Maroka i Ramonem Lopezem z Hiszpanii. W kilku utworach przyczynili się do zagęszczenia faktury jeszcze perkusjonaliści Gwana z Maroka, Beninu i środkowej Sahary. Nagrania powstały z okazji 64. urodzin pianisty, który możliwość muzykowania z ww. instrumentalistami i wokalistami uznał za najwspanialszy prezent.

Najwięcej inwencji improwizacyjnej wykazał lider, poruszając się po klawiaturze z właściwą sobie swobodą. Wprawdzie nie zrezygnował z bogactwa mocnych akcentów i ornamentacji, lecz gdy perkusiści wpadli w trans, on natychmiast przyłączał się z ostinatowymi akordami, a w utworze "Transmitting" wszyscy uzyskali magiczne zespolenie. W temacie "One, Two, Free" Joachim Kuhn przypominał, że jest nadal wylewnym saksofonistą altowym kultywującym ognisty free jazz.


ACT/GIGI

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo