To już trzeci album autorski amerykańskiego basisty, który wcześniej dał się poznać w zespołach Terence Blancharda i Roberta Glaspera. Derrick Hodge jest nie tylko nowoczesnym basistą (a właściwie multiinstrumentalistą), lecz napisał też cały materiał projektu. Do jego wykonania zaprosił całkiem młodych muzyków, a sesja nagraniowa odbyła się na żywo.
Płyta "Color of Noize" jest zdominowana przez utwory w wolnych tempach, osadzonych na falach hip- -hopowych rytmów. Hodge'a można uznać za kontynuatora stylu Stanleya Clarke'a, tak w sensie głębokiego brzmienia elektrycznego basu, jak i sposobu prowadzenia linii melodycznej.
Derrick Hodge unika jednak gry kciukiem. Nietypowe jest otoczenie warstw basowych, którym towarzyszą akcenty zdublowanych zestawów perkusyjnych i instrumentów klawiszowych. Wytwarza to osobliwą panoramę dźwiękową z silnie wyeksponowanym ostrym brzmieniem talerzy perkusyjnych.
Warstwy melodyczne kreślone przez bas i klawiatury stanowią zazwyczaj formę ostinatowego tła melodycznego. Z resztą repertuaru kontrastuje utwór tytułowy, pełen werwy, z mocno zaznaczoną akcentacją rytmiczną i ognistymi popisami perkusyjnymi. Natomiast kompozycja "New Day" śpiewana przez Dericka Hodge'a mogłaby śmiało startować w kategorii R&B.
Cezary Gumiński
Blue Note/Universal