stdClass Object
(
    [id] => 15226
    [title] => Chopin - Etudes
    [alias] => jan-lisiecki-chopinetudes
    [categories_id] => 1370
    [categories_type_id] => 457
    [introtext] => Największa niespodzianka sezonu nagraniowego. Bardzo lubię i cenię Jana Lisieckiego, ale - przyznam się bez bicia - nie spodziewałem się tak szybko aż tak dojrzałej płyty w jego wykonaniu. I to do tego z Etiudami Chopina.

    [date_publish] => 2013-06-01 00:00:00
    [categoryTitle] => Klasyczna
    [categoryAlias] => klasyczna
    [categoryParentId] => 1362
    [categoryParentTitle] => Recenzje
    [route] => /muzyka/recenzje/klasyczna/15226-jan-lisiecki-chopinetudes
    [categoryRoute] => /muzyka/recenzje/klasyczna
    [categoryParenRoute] => /muzyka/recenzje
    [images] => Array
        (
            [0] => stdClass Object
                (
                    [content_id] => 15226
                    [id] => 9818
                    [width] => 240
                    [height] => 237
                    [alias] => lidowe
                    [src] => /images/8/1/8/9818-janlisieckichopinetudes_max.jpg
                    [title] => 
                    [description] => 
                    [zrodlo] => 
                )

        )

)

JAN LISIECKI Mendelssohn

Mendelssohn
Wykonanie
Nagranie

Urodzony w Kanadzie syn polskich emigrantów, Jan Lisiecki, skończył właśnie 24 lata i wydał kolejny znakomity album w "żółtych" barwach Deutsche Grammophon, dla której nagrywa od 2012 r.

Kiedy miał 15 lat, NIFC wydał jego debiutancki album z koncertami fortepianowymi Chopina nagrodzony Diapason Decouverte. Lisieckiego nazwano wtedy "prawdziwym wirtuozem, o wyrazistym, naturalnym stylu, któremu trudno się oprzeć". Sześć lat temu otrzymał nagrodę im. Leonarda Bernsteina, a jako 20-latek zagrał pierwszy raz w Carnegie Hall. Błyskotliwą techniką gry nie przysłania emocji, którymi nasyca każdą interpretację.

Wybór dwóch pierwszych koncertów fortepianowych Feliksa Mendelssohna, arcydzieł wczesnego romantyzmu, jest oczywisty. Kiedy Mendelssohn pisał Klavierkonzert Nr 1 g-Moll op. 25, miał 22 lata, był zakochany w 17-letniej pianistce Delphine von Schauroth i jej zadedykował radosne, pełne ekscytujących, dynamicznych momentów dzieło.

Jan Lisiecki doskonale wczuł się w rolę kompozytora, wkładając w wykonanie młodzieńczą energię i entuzjazm. Nasycona subtelnymi uczuciami część druga koncertu urzeka delikatnością, w czym zasługa również Orpheus Chamber Orchestra. Utwory solowe Mendelssohna dopełniają ekscytujących wrażeń. Obowiązkowa pozycja w domowej fonotece.

Marek Dusza
Deutsche Grammophon/Universal

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu