Brytyjski kwartet najpierw dostrzegli spece od reklamy – piosenki Django Django pojawiły się w kampaniach promocyjnych Coca-Coli i energetyzera Burn. Wkrótce potem ich debiutancki album zachwycił branżową prasę na Wyspach.
Nagrania grupy Django Django to istny śmietnik, w którym odnajdziemy tak różne elementy, jak electro pop, psychodelia, balladowy folk, hip hop, indie rock i ambient. Muzycy stosują przy tym całą paletę udziwnień, zmian tempa, zaskakujących brzmień. Z równie dobrym skutkiem wykorzystują analogową elektronikę, gitarę akustyczną i różnorodne perkusyjne efekty.
Smakowicie brzmią wykonywane przez Django Django wielogłosowe partie wokalne, przypominające The Beach Boys i czasy Woodstock. Zespół cechuje duża kreatywność i niekonwencjonalne podejście do dźwiękowej materii. Słuchanie ich albumu wymaga od słuchacza wzmożonej uwagi, ale ten wysiłek w pełni wynagrodzi muzyka. Jeśli lubicie Beta Band, Animal Collective, Becka czy Hot Chip - na pewno wam się spodoba.
Grzegorz Dusza
WARNER