Inicjatorami projektu jest para kreatywnych muzyków angielskich: klawiaturzysta Zeus B. Held i grający na sticku (dwunastostrunowa, zelektryfikowana hybryda gitary i basu) Jim Lampi. Obu zafascynował folklor muzyczny Aborygenów w Australii, których znakomitego przedstawiciela, wokalistę Franka Yammę, zaprosili na wspólne granie.
Do składu dokooptowano kilku muzyków australijskich i nagrano 10 utworów o rzadko spotykanej fakturze brzmieniowej. Skrzyżowanie elektronicznych klawiatur z nisko strojonym didgeridoo (ludowy instrument dęty o brzmieniu zbliżonym do saksofonu basowego) i mocarnym tonem sticka dało nadspodziewanie bogaty efekt soniczny. W pewnym kontraście do syntetycznej warstwy instrumentalnej są surowe wokalizy Yammy wyrażane tęsknym głosem we własnym języku.
Ważną rolę w całości odgrywają krzyżowe rytmy układane przez rozbudowaną sekcję perkusyjną. Kult rytmu i tajemniczy śpiew Yammy wytwarza niemal obrzędowy nastrój, wprowadzając w trans. Fundamentalną rolę w nagraniach odgrywa audiofilska jakość - "Digital Dreaming" może być śmiało używany do testowania aparatury. Każdy z instrumentów został wiernie nagrany z pełnią dynamiki i zyskał należytą ekspozycję.
Cezary Gumiński
Kissing Fish / Decibel