AKG
K601

Oferta austriackiej firmy AKG zawsze dzieliła się, przynajmniej teoretycznie, na część profesjonalną i konsumencką. Ale o ile w niższych zakresach cenowych podział ten był przestrzegany, o tyle im wyżej w cenniku, tym bardziej, w praktyce, podziały się zacierały.

Nasza ocena
Wykonanie
Membrany Varimotion, skórzane wykończenie.
Brzmienie
Atak i dynamika, ale z lekko złagodzoną górą.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Po prostu część pro była tak dobra, że wielu miłośników słuchawek używało w domu modeli właśnie z tej strony katalogu. Tak jak ja, chociaż może jestem złym przykładem (i często zły przykład daję), bo przecież ja jestem profesjonalistą pełną gębą. W zeszłym roku, wraz z wprowadzeniem do sprzedaży dwóch modeli "domowych", AKG K601 oraz K701, wszystko się zmieniło.

Testowane K601 znajdują się niemal na szczycie drabiny cenowej AKG, dzieląc z topowymi K701 wiele rozwiązań i szczegółów konstrukcji. Ich kolorystyka jest szaro-czarna, ze skórzanym (z prawdziwej skóry) elementem nagłownym, plastikową siateczką skrywającą niewiarygodnie duże, wykonane w technologii Varimotion, dynamiczne przetworniki napędzane magnesami neodymowymi. Technologia Varimotion polega na tym, że im bliżej centrum membrany, tym jest ona sztywniejsza, a im bliżej peryferii, tym ma większą podatność. K601 są konstrukcjami otwartymi i w katalogu AKG należą do topowej sekcji "Reference Class".

Pierwsze i najważniejsze wrażenie dotyczy porównania z K701: model AKG K601 wcale nie jest po prostu zubożoną wersją tych pierwszych, jest raczej inny. Druga ważna sprawa: słuchawki potrzebują ok. 100 godzin, aby zaczęły właściwie pracować. Prawdopodobnie ma to coś wspólnego z membranami Varimotion, które muszą sporo pograć, aby ich zawieszenie uzyskało właściwą podatność.

AKG K601 zachwycają znakomitym atakiem i bardzo dobrą dynamiką, w czym przypominają K271. Z drugiej strony, inaczej niż w studyjnych (zamkniętych) konstrukcjach, mają wyraźnie złagodzoną, nieco wycofaną wyższą górę i nie tak jaskrawą średnicę. Dźwięk nie jest jednak ospały.

Strzał, jaki AKG K601 potrafią oddać, jak np. uderzenia w werble z płyty Anthony Wilson Nonet Power of Nine (Groove Note, GRV 1035-3, SACD/CD), był więc mocny, szybki, przejrzysty i po prostu wybuchowy, jak na koncercie. Podobnie dęciaki - wprawdzie ich wyższe harmoniczne nie były tak wybudowane, jak w K701, ale mocny atak powodował, że pozostawały wyraziste i klarowne.

Wydarzenia na scenie są w AKG K601 pokazywane bliżej i w cieplejszej manierze niż w K271, ale nie mam wątpliwości, że w lepszy, pełniejszy sposób. To, w czym studyjny model czasem zawodził, tutaj zostało bardzo ładnie rozpracowane. Znakomite, przyjemne słuchawki, dla których konkurencji nie ma zbyt wiele, a najpoważniejszą są... K701.

Parametry
AKG K601
Produkowany Tak
Typ Otwarte
Poduszka Wokółuszne
Masa 235
Impedancja (Ω) 120
Pasmo przenoszenia (Hz) 12-40 000
Ergonomia Muszle o dużych rozmiarach ładnie przylegają do głowy.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
AKG testy
Viso HP70
NAD
Viso HP70
Słuchawki

Viso HP70 to pierwsze słuchawki bezprzewodowe NAD-a, w sumie dopiero drugie w ofercie firmy, dodane do wprowadzonych 5 lat temu (i wciąż pozostających w sprzedaży) Viso HP50. NAD porusza się w tej dziedzinie ostrożnie, jednak można liczyć na to, że to, co zrobi, będzie bardzo dobre, skoro nie realizuje swoich projektów "na wyścigi".

Space One Wireless
KEF
Space One Wireless
Słuchawki

Najświeższe i najbardziej luksusowe propozycje słuchawkowe KEF-a zostały wyróżnione w specjalny sposób - znakiem Porsche Design Sound. Tak, to ten Porsche, którego studio projektowe daje wsparcie różnym "inicjatywom" - torebki, zegarki, smartfony... Pod szyldem PD KEF oferuje obecnie trzy modele: douszne Motion One, nauszne Space One i ich wersję bezprzewodową Space One Wireless.

H8i
B&O PLAY
H8i
Słuchawki

B&O Play ma w ofercie trzy modele nauszne i bezprzewodowe - H4, H8i i H9i. Najnowsze są te ostatnie, ale H8i, którymi się zajmujemy, też trafiły do sprzedaży niedawno. Pod pewnymi względami są nawet bardziej atrakcyjne od H9i, bowiem czas ich pracy na jednym ładowaniu sięga aż 45 godzin.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu