Pierwszy Scorpio był wzorowany na modelu Orion, jego konstruktorzy sporo pomysłów zapożyczyli jednak z droższego Spirita. Po drodze pojawił się jeszcze Scorpio XS, w którym rozwinięcie skrótu (eXtra Small) dotyczyło nie tylko obudowy węższej "aż" o 1 cm, ale przede wszystkim zastosowanych po raz pierwszy w historii Ayona lamp mocy EL34, doskonale znanych z małych gabarytów i stosunkowo dużej mocy.
Ayon Scorpio II łączy wiele rozwiązań, umożliwiając zastosowanie w stopniu mocy zarówno wspomnianych EL34, jak i KT88 lub KT150. Ponownie dostajemy do dyspozycji klasyczny dla Ayona układ w czystej klasie A z zerowym sprzężeniem zwrotnym i auto-manualną regulacją BIASu, wyposażony także w nowoczesny system miękkiego startu i układy zabezpieczające lampy przed przeciążaniem, a więc wydatnie wydłużające ich żywotność.
Czytaj również testy urządzeń Ayon
W tym ostatnim pomaga także anodowane niemagnetyczne chassis, składane ręcznie ze szczotkowanego aluminium, dopracowane pod kątem lepszego odprowadzania ciepła z pracujących lamp.
Ayon Scorpio II w stosunku do poprzedników kosztuje więcej, ale ma chromowane osłony transformatorów, upodabniające go do o wiele droższego Spirita V.
W wersji z czterema lampami EL34 Scorpio II kosztuje 15 900 zł, a z KT150 – 19 900 zł. Aby stać się właścicielami pilota, musimy dopłacić 900 zł.
Źródło: Nautilus