CHARLIE HADEN & HANK JONES

Come Sunday

Come Sunday

Wykonanie

Nagranie

Niniejszy album stanowi jakby kontynuację tytułu "Steal Away", czyli kolekcji spirutalsów, pieśni folkowych i ceremonialnych, jakie ten wspaniały duet nagrał w 1994 r. Hadenowi udało się ponownie, przed niedawną śmiercią Jonesa, dokonać nagrań emanujących elegancką prostotą i ciepłą aurą amerykańskiej tradycji.

Hank Jones, najstarszy z braci (jeszcze Elvin i Thad), dożył pięknego wieku (92) i dysponował nadal imponującą sprawnością instrumentalisty. Jego gra była pozbawiona błyskotliwych biegników po klawiaturze zamiast tego, potrafił w każdym takcie poukładać nuty we wzorowej sekwencji; w tym sensie jego gra przypominała pianistykę "mózgu" Modern Jazz Quartetu, Johna Lewisa (też nie żyjącego).

Hank Jones miał możność w całej swej karierze zetknięcia się z najrozmaitszymi formami jazzu i pozytywnego zapisania się w każdej z nich. Najbardziej uwypuklającą się cechą jego stylu była naturalność, co w pełnej rozciągłości potwierdza niniejszy album. Swobodniejsze linie kontrabasu Charliego Hadena wydają się jakby nawet wnosiły lekki ferment do akuratności Jonesa. Muzycy często wymieniali się rolami i zwykle towarzyszący fortepianowi kontrabas, momentami poprowadził linię melodyczną przy harmonizujących akordach fortepianu.

Grzegorz Dusza
Emarcy / Universal

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu