KRZYSZTOF KOMEDA-TRZCIŃSKI Komeda

Komeda
Wykonanie
Nagranie

Polskie Radio sięgnęło głęboko w czeluście swych archiwów i za sprawą redaktora serii "Polish Radio Jazz Archives" Wojciecha Kwapisza wydaje albumy z dawno niesłyszanymi lub niepublikowanymi nagraniami.

Pod numerem 04, zero z przodu zapowiada zapewne kilkadziesiąt pozycji, znajdziemy najcenniejszą dla nas pozycję "Komeda". Ważną dlatego, że zebrano na jednym krążku 61 minut wczesnych nagrań genialnego kompozytora i pianisty Krzysztofa Trzcińskiego, który przyjął pseudonim artystyczny Komeda.

Na uwagę zasługują zarejestrowane w 1957 r. w Polskim Radiu w Gdańsku i Poznaniu standardy. To najwcześniejsze nagrania Komedy z udziałem Jerzego Miliana na wibrafonie i Janem Wróblewskim na klarnecie i saksofonie. Brzmienie jeszcze tradycyjne, ale już wyrafinowane.

W 1959 r. kwartet Komedy nagrał świetną wersję tematu z filmu "Niewinni czarodzieje". Na festiwalu Jazz Jamboree ’61 trio pianisty zagrało ze szwedzkim saksofonistą Berntem Rosengrenem muzykę do filmu "Nóż w wodzie", "Crazy Girl" i "Cherry". A słynną "Ballad for Bernt" w studiu Polskiego Radia. Album zamykają cztery utwory tria Komedy z Jazz Jamboree ’62. Znakomita jest długa interpretacja "Crazy Girl". Komeda był już wtedy nowoczesnym pianistą i wielkim kompozytorem.

Grzegorz Dusza
POLSKIE RADIO

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation marzec 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista marzec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio kwiecień 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu