MARC COPLAND
Crosstalk
Crosstalk
Wykonanie
Nagranie

Spotkania wybitnego pianisty Marca Coplanda z równie wybitnym saksofonistą altowym Gregiem Osbym mają już swoją tradycję. Ciekawe, co przyciąga do siebie tych niezwykle oryginalnych muzyków, bo każdy z nich we własnych poczynaniach reprezentuje dość odmienną stylistykę.

Refleksyjny Marc Copland z pełną melancholią cyzeluje na klawiaturze fortepianu wyszukane akordy, gdy bardziej spontaniczny Osby wygrywa karkołomne frazy o intelektualnym zabarwieniu. Gdy spotykają się w połowie drogi między domenami jazzu modalnego i M-Base`u, każdy jakby częściowo porzuca wcześniej kultywowane kanony i dochodzi do kreatywnego kompromisu. Wtedy ton saksofonu Osby`ego i jego wyważone solówki świetnie korespondują z liryzmem Coplanda, a starannie dobrana sekcja rytmiczna z Dougiem Weissem na kontrabasie i Victorem Lewisem na perkusji dopełnia koherentnego obrazu muzycznego.

Ciekawe, że wspólną bazą działań stało się intensywne jazzowe swingowanie, co nie jest przecież cechą charakterystyczną żadnego z liderów. Kwartet interpretuje kompozycje członków zespołu, ale w programie znalazł się też standard "Tenderly" zaaranżowany w tak sprytny sposób, że melodia dociera do nas jakby falami.

Cezary Gumiński
PIROUET/GIGI

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu