Nowy szef Blue Note Records Don Was zmienia oblicze wydawcy kojarzącego się dotąd przede wszystkim z jazzem głównego nurtu. Razem z oryginalnym wokalistą José Jamesem wpadł ostatnio pod skrzydła wytwórni japoński trębacz Takuya Kuroda.
Wykształcony klasycznie w Japonii, jazzu uczył się dopiero w Ameryce, a chłonął przede wszystkim muzykę nowych nurtów. Dlatego jego albumy brzmią "współcześnie". Kluczem do zrozumienia jego muzyki jest zdjęcie, jakie znajdziemy z tyłu okładki: Takuya Kuroda na dachu nowojorskiego budynku z widokiem na Brooklyn Bridge. W takiej scenerii łatwiej tworzyć brzmienie wielkiego miasta pulsującego w rytm hip-hopu.
Producentem albumu jest José James, a wśród gości gitarzysta Lionel Loueke, który znakomicie wzbogacił temat "Afro Blues". Podstawowy band trębacza tworzą: klawiaturzysta Kris Bowers, basista Solomon Dorsey, perkusista Nate Smith i puzonista Corey King. Trąbka i puzon tworzą intrygujące współbrzmienia wsparte mocnym, choć monotonnym rytmem perkusji i funkowym basem.
Akustycznymi instrumentami muzycy osiągnęli brzmienie nie tak odległe od produkcji r`n`b. Obok sześciu kompozycji lidera znajdziemy dwa przeboje Roya Ayersa: "Everybody Loves the Sunshine", w którym śpiewa José James i "Green and Gold". Dynamiczny album dla miłośników funkowych rytmów i ciepłego brzmienia dęciaków: trąbki i puzonu.
Marek Dusza
BLUE NOTE/UNIVERSAL