At the Blue Note

KEITH JARRETT
At the Blue Note

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Jubileusz 50-lecia wytwórni ECM Records stał się okazją do wznowienia pięćdziesięciu tytułów w serii Touchstones, jeśli nie najciekawszych, to poszukiwanych przez miłośników jazzu. Atrakcyjna cena przyciąga także tych, którzy nie zetknęli się wcześniej z produkcjami niemieckiej oficyny. Najważniejszym artystą nagrywającym dla ECM-u niemal od samego początku wytwórni jest Keith Jarrett.

W 1995 r. ukazał się jeden z najważniejszych jego albumów, sześciopłytowy box "At the Blue Note The Complete Recordings I–VI" nagrany przez trio pianisty z kontrabasistą Garym Peacockiem i perkusistą Jackiem DeJohnette'em. Dziś jest jednym z wydawniczych rarytasów, a o klasie tej nieśmiertelnej muzyki świadczy wznowiona w serii Touchstones płyta trzecia zestawu.

Przez trzy magiczne wieczory czerwca 1994 r. trio Keitha Jarretta zagrało w klubie Blue Note w Nowym Jorku sześć setów genialnie, interpretując standardy, a każdy set trafił na osobna płytę CD. Ta muzyka ma unikalny charakter ze względu na nagranie na żywo ze spontanicznymi improwizacjami muzyków i takimiż reakcjami publiczności. Bardzo dobra jakość techniczna nagrania uchwyciła muzykę tria u szczytu twórczego natchnienia. "At the Blue Note" zabrałbym na bezludną wyspę, to esencja jazzu w najlepszym wydaniu.


ECM/Universal

Marek Dusza
Marek Dusza
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, z magazynem AUDIO współpracuje od początku jego istnienia, czyli blisko 30 lat. Publikuje również w "Rzeczpospolitej" i magazynie "Jazz Forum". Jest laureatem Grand Prix Jazz Melomani w kategorii Dziennikarz-Krytyk Roku 2012, sześciokrotnie do niej nominowanym. Jako jedyny polski dziennikarz relacjonował z Los Angeles ceremonię wręczenia nagrody Grammy Włodkowi Pawlikowi.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo