KEITH JARRETT

At the Blue Note

At the Blue Note

Wykonanie

Nagranie

Jubileusz 50-lecia wytwórni ECM Records stał się okazją do wznowienia pięćdziesięciu tytułów w serii Touchstones, jeśli nie najciekawszych, to poszukiwanych przez miłośników jazzu. Atrakcyjna cena przyciąga także tych, którzy nie zetknęli się wcześniej z produkcjami niemieckiej oficyny. Najważniejszym artystą nagrywającym dla ECM-u niemal od samego początku wytwórni jest Keith Jarrett.

W 1995 r. ukazał się jeden z najważniejszych jego albumów, sześciopłytowy box "At the Blue Note The Complete Recordings I–VI" nagrany przez trio pianisty z kontrabasistą Garym Peacockiem i perkusistą Jackiem DeJohnette'em. Dziś jest jednym z wydawniczych rarytasów, a o klasie tej nieśmiertelnej muzyki świadczy wznowiona w serii Touchstones płyta trzecia zestawu.

Przez trzy magiczne wieczory czerwca 1994 r. trio Keitha Jarretta zagrało w klubie Blue Note w Nowym Jorku sześć setów genialnie, interpretując standardy, a każdy set trafił na osobna płytę CD. Ta muzyka ma unikalny charakter ze względu na nagranie na żywo ze spontanicznymi improwizacjami muzyków i takimiż reakcjami publiczności. Bardzo dobra jakość techniczna nagrania uchwyciła muzykę tria u szczytu twórczego natchnienia. "At the Blue Note" zabrałbym na bezludną wyspę, to esencja jazzu w najlepszym wydaniu.

Marek Dusza
ECM/Universal

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio grudzień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu