Wietnamski gitarzysta osiadły we Francji jest samoukiem. Posiada szerokie horyzonty, i to nie tylko muzyczne. W swych produkcjach celnie miesza elementy charakterystyczne dla kultur różnych części świata, stąd właściwie każda sygnowana przez niego produkcja to kalejdoskop melodii, harmonii i rytmów.
W projekcie "Silk and Sand" wzięli udział starzy kompani Le: marokański perkusista Rhani Krija i kanadyjski kontrabasista Chris Jennings. W kilku utworach dołożyli swoje partie: trębacz Miron Rafajlovic, flecista Sylvain Barou oraz elektryczny basista Etienne Mbappe.
Ton zróżnicowanym fakturalnie utworom nadaje gitara Nguyen Le, która ma charakterystyczny tembr, a jednocześnie z utworu na utwór potrafi zagrać odmiennie. Ta różnorodność brzmienia gitary lidera jakby narzucała miejsce, gdzie rozgrywa się akcja danej kompozycji.
Otwierający kawałek "Red City" odzwierciedla swoiste tętno życia w azjatyckiej czy też afrykańskiej metropolii. "That Desert Dawn" odmalowuje czar pustynnego wschodu słońca, a na to osobliwe miejsce sugestywnie prowadzi motyw przewodni utworu "Silk and Sand".
Temat "Tiger’s Dance" wyraziście imituje polującego tygrysa w biegu. Utwór "Becoming Water" przywołuje na myśl obrzęd świątynny w dalekiej Azji. W repertuarze znalazł się też nośny funk "Onety-one.
Cezary Gumiński
ACT/GiGi Distribution