RYKARDA PARASOL

The Color of Destruction

The Color of Destruction

Wykonanie

Nagranie

Amerykańska songwriterka ma u nas liczne grono sympatyków, do czego przyczyniło się jej polskie pochodzenie. Nie tworzy muzyki łatwej w odbiorze, sporo w niej mroku i niepokojącego klimatu.

Głównym drogowskazem, którym kieruje się pisząc swoje piosenki, wydaje się być psychodeliczny rock końca lat 60., szczególnie grupa The Velvet Underground i jej płytowy debiut nagrany z charyzmatyczną wokalistką Nico. Równie ważną inspiracją jest dla niej PJ Harvey i mroczne ballady śpiewane przez Nicka Cave`a.

Na swoim czwartym albumie Rykarda Parasol wpuściła do swoich piosenek więcej światła. Numery są bardziej melodyjne, stały się żwawsze, nabrały rockowego wigoru. Do obowiązkowego fortepianu i gitary doszły partie skrzypiec, organów, fletu czy trąbki. Gościnnie wsparli ją wokaliści Bart Davenport i Dante White Aliano.

Tytuł płyty, "The Color of Destruction", nawiązuje do mitycznych postaci Perseusza i pięknej choć strasznej Gorgony z wężowymi włosami, której spojrzenie zamieniało istoty żywe w kamień. Kiedy Perseusz uciął jej głowę i położył na brzegu rzeki, żeby umyć ręce, spływająca krew zamieniła wodorosty w czerwone koralowce. To one są motywem okładki.

Grzegorz Dusza
WARNER

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu