Mike Hadreas, bardziej znany jako Perfume Genius, wydał siódmy album zrealizowany przez Blake- ’a Millsa i nagrany z udziałem zaprzyjaźnionych muzyków, wśród których jest, mający za sobą współpracę z The Rolling Stones i Bobem Dylanem, perkusista Jim Keltner.
Sprawiło to, że jego utwory nabrały dynamiki i rockowego pulsu. Piosenki łączą akustyczne brzmienia z gitarowymi zaostrzeniami. Takie zastawienie wypada intrygująco, tym bardziej, że sporo tu przystępnych melodii. W nagraniu "No Front Teeth" udziela się folkowa pieśniarka Aldous Harding, której duet z Hadreasem wiedzie ich do świata indie rocka spod znaku R.E.M.
Zupełnie inny jest "Me & Angel", zaśpiewany delikatnym głosem przy akompaniamencie fortepianu. Perfume Genius nieco bardziej pokombinował przy utworze "Left For Tomorrow". Z pozoru prosta akustyczna ballada, za sprawą elektroniki nabiera nowofalowego charakteru. W dream-folkowej stylistyce osadzony jest "Full On". Ciekawym eksperymentem jest utwór "Capezio" ze zmodyfikowanym wokalem i przestrzennym brzmieniem gitar w stylu Radiohead.
"For Dion" to znów Radiohead, tylko z fortepianem w roli instrumentu wiodącego. Kompozycja "Hanging Out" przywołuje dokonania Davida Sylviana i późnego Talk Talk. Na sam koniec dostajemy tytułowy utwór "Glory" – wyciszony, z ujmującą fortepianową melodią i ulotnym śpiewem.
Grzegorz Dusza
Matador/Sonic