CLIFF MARTINEZ
Drive
Drive
Wykonanie
Nagranie

"Drive" to dzieło wyjątkowe. Film z najwolniejszym pościgiem w historii kina i z "najzwyklejszym" superbohaterem. Dla mnie jeden z lepszych powodów do wybrania się do kina w tym roku. Składa się na to również muzyka podzielona na dwie odsłony.

Pierwsza z nich to pięć utworów, w większości zakorzenionych w synth popie i electro lat 80. Nostalgiczna podróż do przeszłości napędzana jest przez Kavinsky'ego, ale pozostali wykonawcy również trzymają tu wysoki poziom. Później stery przejmuje sam Cliff Martinez to do niego należy część druga. W pierwszych utworach usypia on nieco naszą czujność, by po kilku sennych propozycjach, zaserwować nam nieco niepokojących dźwięków.

Muzyka jest pełna emocji, nawet gdy nie towarzyszy jej obraz, w związku z czym ścieżki dźwiękowej do "Drive" można słuchać nawet nie znając filmu z Ryanem Goslingiem. Instrumentalne kompozycje tworzą niesamowity klimat bardzo wyrazisty, przekonujący, wywołujący bardzo szeroką gamę uczuć, co ponownie jest zbieżne z filmem Refna. Bez wątpienia muzyka ta będzie mnie nawiedzać jeszcze bardzo długo, nie tylko w trakcie nocnej jazdy samochodem. A gdy skończy się rok, będzie można ścieżkę dźwiękową do "Drive" rozpatrywać w kategorii jednej z najlepszych AD 2011.

M. Kubicki
Lakeshore

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu