H. MIŚKIEWICZ, J. SMOCZYŃSKI, S. FRANKIEWICZ, M. POSPIESZALSKI Michał Lorenc / Różyczka

Michał Lorenc / Różyczka
Wykonanie
Nagranie

Serce miłośnika jazzu raduje się, kiedy styl ten znajduje coraz większe uznanie u polskich reżyserów. Po sukcesie muzyki Włodka Pawlika (Złote Lwy) do filmu "Rewers" na FPFF w Gdyni, jazz słychać w filmie "Różyczka" Jana Kidawy-Błońskiego.

Jeden temat wykonuje orkiestra, następny zespół jazzowy - i tak na zmianę. Ten prosty zabieg sprawdza się znakomicie, wzbogacając film i album. Kompozycje Michała Lorenca nagrali nasi czołowi jazzmani: saksofonista Henryk Miśkiewicz, pianista Jan Smoczyński i perkusista Sebastian Frankiewicz. Po kontrabas sięgnął Marcin Pospieszalski.

Muzyka jest niezwykle sugestywna i liryczna. Lorenc opowiada nią każda scenę, na tle politycznych wydarzeń rozgrywają się w filmie miłosne dramaty. Ponieważ akcja filmu dzieje się pod koniec lat 60., celowo nawiązuje do muzyki tamtego okresu. Jazz był wtedy jeszcze naturalną częścią polskiego kina. Miśkiewicz ciekawie różnicuje brzmienia, sięgając to po klarnet basowy, to po klarnet, to znów po swój koronny saksofon altowy. Nie widziałem filmu, ale muzyka ujęła mnie swym uniwersalnym, ilustracyjnym charakterem.

Marek Dusza
POLSKIE RADIO

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista kwiecień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio maj 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio maj 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu