Saft wywodzi się z kręgów progresywnej sceny nowojorskiej początku lat 90. Jest najbardziej znany ze współpracy z Johnem Zornem, posiada też pokaźny dorobek pod własnym szyldem.
Saft jest biegłym klawiaturzystą i gitarzystą, który w ostatnich latach skoncentrował się na komponowaniu muzyki do niskobudżetowych filmów. Na krążku zostały zebrane fragmenty ścieżek muzycznych do: "Murderball", "God Grew Tired of Us", "Dear Talula" i "Brooklyn Exile", powstałych w latach 2005-2007. Saft preferuje grę na rozmaitych klawiaturach elektrycznych oraz gitarze akustycznej i te dwa rodzaje brzmień dominują niemal we wszystkich fragmentach.
Stylistyczny rozrzut materiałów jest pokaźny: od romantycznych ballad, poprzez jazz, etno, reggae, po rasowy heavy metal. Saftowi towarzyszą rozmaici muzycy, pozwalając modyfikować styl i brzmienie. Zwraca uwagę utwór z "Murderball", w którym na wiolonczeli zabiera głos Erik Friedlander, i gdy wydaje się, że nastąpi wspaniałe rozwinięcie tematu - dochodzi do wyciszenia. Niestety, takie są kanony muzycznych ilustracji filmowych, że czas ich trwania zależy od rozwoju akcji na ekranie. Podobny los spotkał uroczy motyw bluesowy z filmu "Dear Talula" z udziałem szorstko brzmiących organów.
Cezary Gumiński
Tzadik / Multikulti