RÓŻNI WYKONAWCY Jazz at Berlin Philharmonic II

Jazz at Berlin Philharmonic II
Wykonanie
Nagranie

Wydawnictwo ACT kontynuuje ideę starannego nagrywania koncertów jazzowych w sprzyjających warunkach akustycznych. Tym razem program przygotowali muzycy norwescy, stąd podtytuł kompaktu "Norwegian Wood".

Na scenie Filharmonii Berlińskiej pojawili się: wokalistka Solveig Slettahjell, gitarzysta Knut Reiersrud, klawiaturzyści Bugge Wesseltoft i Morten Qvenild, basista Roger Arntzen i perkusista Pal Hausken (trzej ostatni tworzą formację In The Country).

Otwarci na najróżniejsze wpływy muzycy norwescy udowodnili już wielokrotnie nieprzeciętną umiejętność kreowania nowych współbrzmień i harmonii. Tak jest też i tym razem, gdy uduchowionemu śpiewowi Slettahjell towarzyszyła utrzymana w odpowiednich proporcjach subtelna gra gitary z bluesowym zacięciem, nawiązujące do klasyki oszczędne akordy fortepianu, oraz cieniowanie nastroju wyważonymi głosami syntezatorów.

Wesseltoft dał popis pianistycznej maestrii interpretując kompozycję "Chicken Feathers" Steve`a Kuhna. Zaskoczyła delikatna forma utworu "Take It With Me" Toma Waitsa. Choć najsilniejsze pozostały wpływy folkloru norweskiego, zarówno w repertuarze, jak i formie prezentacji, nietrudno wyłowić echa klimatów dalekowschodnich splecionych z bluesem.

Cezary Gumiński
ACT/GIGI

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista kwiecień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio maj 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio maj 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu