stdClass Object
(
    [id] => 15388
    [title] => No Begining No End
    [alias] => jose-james-no-begining-no-end
    [categories_id] => 1373
    [categories_type_id] => 457
    [introtext] => 

Dla generacji hip-hopu jest wokalistą jazzowym, zaś dla jazzfanów wokalistą hip-hopowym. Ponieważ Jose James owocnie współpracował z każdym ze środowisk, najlepiej go sklasyfikować gdzieś pomiędzy nimi.

[date_publish] => 2013-04-04 00:00:00 [categoryTitle] => Hip hop [categoryAlias] => hip-hop [categoryParentId] => 1362 [categoryParentTitle] => Recenzje [route] => /muzyka/recenzje/hip-hop/15388-jose-james-no-begining-no-end [categoryRoute] => /muzyka/recenzje/hip-hop [categoryParenRoute] => /muzyka/recenzje [images] => Array ( [0] => stdClass Object ( [content_id] => 15388 [id] => 9976 [width] => 240 [height] => 240 [alias] => lidowe [src] => /images/9/7/6/9976-jose_james_no_begining_no_end_max.jpg [title] => [description] => [zrodlo] => ) ) )

JOSE JAMES Yesterday I Had The Blues

Yesterday I Had The Blues
Wykonanie
Nagranie

- Billie Holiday jest moją muzyczną matką - zwierza się młody amerykański wokalista José James, który wsławił się już świetnymi albumami z pogranicza jazzu i r`n`b dla Blue Note Records. Z okazji 100. urodzin wielkiej śpiewaczki złożył jej hołd nagrywając dziewięć standardów z repertuaru Billie.

Producentem albumu "Yesterday I Had The Blues" jest Don Was, prezes Blue Note, co zobowiązuje wszystkich udziałowców przedsięwzięcia. Wokaliście akompaniuje doborowe, jazzowe trio: pianista Jason Moran, kontrabasista John Patitucci i perkusista Eric Harland.

José James podkreśla, że najwcześniejsze muzyczne wspomnienia kojarzy z Billie Holiday. Z dzieciństwa zapamiętał okładkę płyty z twarzą pięknej kobiety na czarnym tle z wielkim kwiatem we włosach. Dziś śpiewa jej piosenki najprościej jak można. Rozpoczyna dzień w refleksyjnym nastroju od "Good Morning Heartache".

W jego wykonaniu to ujmująca melodią ballada, a Jason Moran podnosi temperaturę nagrania intrygującą solówką. W bluesa Billie "Fine And Mellow" wprowadza nas miarowy rytm kontrabasu i oszczędna perkusja. Najciekawsza jest interpretacja przejmującego songu "Strange Fruit".

José James sam tworzy gospelowy chórek żałobników opłakujących ofiary linczu. Śpiewa a cappella na głosy klaszcząc rytmicznie w dłonie, jakby szedł w pogrzebowym kondukcie. To wersja nie mniej przejmująca od tej, którą nagrała Billie Holiday.

Marek Dusza
BLUE NOTE/UNIVERSAL

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu