ELIANE ELIAS Man of La Mancha

Man of La Mancha
Wykonanie
Nagranie

Mitch Leigh, kompozytor słynnego musicalu, wyróżnionego nagrodą Tony Award, urzeczony przebojowymi interpretacjami Antonia C. Jobima przez Elias, zaproponował pianistce nagranie jazzowych wersji utworów z "Man of La Mancha". Gdy Eliane Elias przedstawiła Leighowi próbki swych fortepianowych opracowań, on z radością je zaakceptował, mimo że posiadały całkiem jazzowy charakter. Nagrań dokonano w 1995 r. i wspaniale, że w końcu ukazały się po ponad dwu dekadach oczekiwań.

Przede wszystkim należą się gratulacje samej Eliane Elias, która nadała pełnym witalności aranżacjom znacznego zróżnicowania harmonicznego. Jej pierwszorzędna gra na fortepianie była bardzo melodyjna, pełna rozmachu i rozswingowania. Niebagatelną rolę odegrały też doborowe składy akompaniujące (grające wymiennie): Eddie Gomez (kontrabas) i Jack DeJohnette (perkusja) lub Marc Johnson (kontrabas) i Satoshi Takeishi (perkusja). Uzupełniał ich niezawodny perkusjonalista Manolo Badrena.

W repertuarze "Man of La Mancha" o bardzo wyrównanym poziomie należy wyróżnić trzy wykonania: utwór tytułowy z przebojową solówką De-Johnetta, wytrawnie potraktowany standard "The Impossible Dream" oraz rytmiczną brawurę w kompozycji "A Little Gossip".

Cezary Gumiński
Concord/Universal

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista kwiecień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio maj 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio maj 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu