Mitch Leigh, kompozytor słynnego musicalu, wyróżnionego nagrodą Tony Award, urzeczony przebojowymi interpretacjami Antonia C. Jobima przez Elias, zaproponował pianistce nagranie jazzowych wersji utworów z "Man of La Mancha". Gdy Eliane Elias przedstawiła Leighowi próbki swych fortepianowych opracowań, on z radością je zaakceptował, mimo że posiadały całkiem jazzowy charakter. Nagrań dokonano w 1995 r. i wspaniale, że w końcu ukazały się po ponad dwu dekadach oczekiwań.
Przede wszystkim należą się gratulacje samej Eliane Elias, która nadała pełnym witalności aranżacjom znacznego zróżnicowania harmonicznego. Jej pierwszorzędna gra na fortepianie była bardzo melodyjna, pełna rozmachu i rozswingowania. Niebagatelną rolę odegrały też doborowe składy akompaniujące (grające wymiennie): Eddie Gomez (kontrabas) i Jack DeJohnette (perkusja) lub Marc Johnson (kontrabas) i Satoshi Takeishi (perkusja). Uzupełniał ich niezawodny perkusjonalista Manolo Badrena.
W repertuarze "Man of La Mancha" o bardzo wyrównanym poziomie należy wyróżnić trzy wykonania: utwór tytułowy z przebojową solówką De-Johnetta, wytrawnie potraktowany standard "The Impossible Dream" oraz rytmiczną brawurę w kompozycji "A Little Gossip".
Cezary Gumiński
Concord/Universal