Characters on a Wall

LOUIS SCLAVIS
Characters on a Wall

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Po entuzjastycznie przyjętym albumie "Napoli Walls" (2002 r.) francuski mistrz klarnetów powraca w swych muzycznych opowieściach do tych samych źródeł inspiracji. Jak sam wyznaje, jego kompozycje często odzwierciedlają stan ducha wywołany wcześniejszym obcowaniem z dziełami malarskimi.

Natchnieniem dla Sclavisa stały się ponownie postacie kolażowych form graficznych na ścianach domów wielkich miast, których autorem jest Ernest Pignon-Ernest. Ich detaliczną wyrazistość możemy podziwiać w załączonej do kompaktu książeczce.

Album "Characters on a Wall" został nagrany przez nowo zawiązany kwartet. Z charakterystyczną elegancją Louis Sclavis wykorzystuje śpiewność klarnetu i klarnetu basowego. Wtórują mu z pełnym wyczuciem intencji: Benjamin Moussaya na fortepianie, Sarah Murcia na kontrabasie i Christophe Lavergne na perkusji.

Przedstawione utwory mają silnie narracyjny charakter. Choć kwartet nie uderza w tony dramatyczne, to cały czas w przedstawionych przez nich formach czai się pewne napięcie. Zwracają uwagę nie tylko perfekcyjne partie solowe Louisa Sclavisa, ale też wspaniale komplementujące je łagodne akcenty fortepianu, wysmakowane popisy solowe kontrabasu i celne wtrącenia perkusji. W wyciszonej aurze większości wyróżnia się dynamicznie rozwijany utwór "Prison".


ECM / Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo