PANASONIC
SC-PM86D

SC-PM86D to minizestaw stereo, wykraczający poza konwencję obecnością odtwarzacza DVD w miejsce CD, co zresztą nie jest krokiem rewolucyjnym, a także możliwością podłączenia urządzeń przenośnych, co również jest znakiem czasu w tego typu systemach.

Nasza ocena
Wykonanie
Niezbyt wyrafinowana stylistyka, przeciętne wykonanie, bardzo tradycyjne monitorki. W wyglądzie niczym się nie wyróżnia.
Laboratorium
Dużo możliwości funkcjonalnych, łatwa obsługa. Skaler do 1080p i HDMI przygotowane do takiego sygnału, czytnik radzący sobie m.in. z DivX.
Brzmienie
Jasne, bezpośrednie, wykonturowane wyeksponowanymi skrajami pasma. Bas trochę bałaganiarski, ale dobrze równoważy równie zadziorną górę.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Jednostka centralna ma postać wieżyczki, zespoły głośnikowe to skrzyneczki o przeciętnych gabarytach. Wszystko razem jest czarne i smutne, schludne ale banalne. Niewielka klapka pod wyświetlaczem skrywa wyjście słuchawkowe, wejście minijack dla przenośnego urządzenia MP3, port USB oraz przełączanie i przewijanie ścieżek. Pozostałe funkcje napędu są dostępne na odkrytej części frontu, taka niekonsekwencja jest nieco dziwna i nie do końca ergonomiczna. Cieniutka szuflada wyskakuje spod krótkiej zasłonki.

Na tylnym panelu pomieszanie "parku jurajskiego" z "gwiezdnymi wojnami", ale to całkiem praktyczne. Z jednej strony jest SCART i analogowe wejścia audio na RCA, z drugiej wyjście HDMI, na którym może pojawić się sygnał 1080p, upskalowany do tej rozdzielczości z płyt DVD. Tylny panel przynosi jeszcze cyfrowe, koaksjalne wyjście audio oraz port dla stacji dokującej iPoda. Stację taką można dokupić, ale musi to być urządzenie Panasonica. Tak czy inaczej, niepozorny mikrosystemik Panasonica jest wyposażony bardzo wszechstronnie i nowocześnie.

Menu ma prostą grafikę, chociaż ustawień jest całkiem sporo. Znajdujemy na przykład remasterowanie dźwięku, dopasowanie rodzaju wyświetlania do monitora (LCD, CTR, plazma i inne) oraz narzędzia do synchronizacji obrazu z dźwiękiem (automatyczne i ręczne). Bas i średnie częstotliwości przetwarza głośnik szesnastocentymetrowy, wspomagany układem bas-refleks (otwór na tylnej ściance) wysokie tony pięciocentymetrowy stożkowy papierzak.

Odsłuch

System gra jasno i dość wyraziście, dźwięk nie jest krystalicznie przejrzysty, jednak bardzo komunikatywny i otwarty, bezproblemowy, nieskonfudowany typem zastosowanego przetwornika wysokotonowego.

Bez żadnych regulacji barwy zauważamy, że na pierwszy plan wysuwają się skraje pasma. Zakres basowy nie sięga bardzo nisko, nawet nie próbuje tego udawać, jednak wyżej nabiera rumieńców, a jego aktywność czasami prowadzi do bałaganu. Na chłodno analizując, nie można wystawić mu wysokiej oceny, a jednak w całej brzmieniowej kompozycji znajduje on sobie właściwe miejsce.

Wysokie tony są w sumie podobne - bardzo ekspresyjne, jednak niewystarczająco dokładne, by oddać wszystkie niuanse. Średnica dysponuje nawet dość czytelnym arsenałem, ale jest nieco zbyt cicha i wycofana. System prezentuje dobrą przestrzenność oraz podstawy dynamiki. Trzeba przyznać, że jest uniwersalny - z podobnymi wrażeniami słuchamy muzyki, jak również oglądamy film.

Parametry
PANASONIC SC-PM86D
Produkowany Tak
Skład ADVD
Przedwzmacniacz gramofonowy Nie
Moc8 [W] 0
Moc4 [W] 0
Wyjście słuchawkowe Tak
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
PANASONIC testy
S.0, S.5, S.9
SUMIKO
S.0, S.5, S.9
Subwoofery

Sumiko jest nazwą japońską - to przecież japońskie imię żeńskie. W świecie audio firma ta od wielu lat jest kojarzona przede wszystkim z wkładkami gramofonowymi, ale niedawno jej znaczenie się zmieniło.

T/5i, T/7i, T/9i
REL
T/5i, T/7i, T/9i
Subwoofery

W tym gronie firma REL może uchodzić za największego specjalistę od subwooferów. Po pierwsze, jej aktywność skupia się tylko w tym obszarze; po drugie, zajmuje się tym od bardzo dawna; po trzecie, ma sporą ofertę; a po czwarte, proponuje własne, oryginalne rozwiązania.

Monitor Sub 8, Sub 10, Sub 12
PARADIGM
Monitor Sub 8, Sub 10, Sub 12
Subwoofery

Niedawno testowaliśmy jeden z największych subwooferów Paradigma - Prestige 2000 SW. Niezależnie od swojej masy i ceny, właściwej dla subwooferowego high-endu, reprezentuje on ten sam styl, co trzy testowane teraz, znacznie mniejsze i tańsze modele. Jest to zresztą styl generalnie najbardziej rozpowszechniony, w jego ogólne ramy wpisują się również kolejne subwoofery tego testu. Chodzi więc o skrzynkę prostą w formie, zbliżoną do sześcianu, z głośnikiem zainstalowanym na przedniej ściance i płytą wzmacniacza z tyłu.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu