STAX
SRS-4040

Słuchawki elektrostatyczne to arystokracja. Wpływ na to ma zarówno ich unikalna budowa, jak i... cena. Ale w tym przypadku weźmy pod uwagę, że kupujemy zestaw słuchawki - przedwzmacniacz.

Nasza ocena
Wykonanie
Sterownik przepięknie zbudowany - widać lata doświadczeń. Nieco kłopotu jest ze słuchawkami, a konkretnie z tym, że niemal w całości są wykonane z plastiku.
Brzmienie
Wyrafinowane, starannie dopracowane brzmienie.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Wykonanie SRM-006t jest w dużej części zbliżone do topowego modelu SRM-007t, od którego różni się głównie tym, że nie ma konstrukcji zbalansowanej. Wzmacniacz Staxa jest urządzeniem hybrydowym, gdyż na wejściu pracują tranzystory FET, zaś na wyjściu dwie podwójne triody 6FQ7/6FC7. Do jego konstrukcji użyto znakomitych elementów, w tym, pracujących w obciążeniu, drogich bezindukcyjnych drutowych oporników Dale.

Unit jest bardzo funkcjonalny, ponieważ posiada dwa wejścia i jedno wyjście RCA, jak również dodatkowo wejście XLR. Możemy podłączyć aż trzy pary słuchawek - jedną ze standardowym wejściem oraz dwie typu Pro.

Pro jest to standard używany przez Staxa, a wprowadzony ze względu na dwukrotnie wyższe napięcie polaryzujące (589V), które wymaga szerszego rozstawu pinów. Słuchawki SR-4040 Signature również dzielą wiele elementów z najdroższym modelem, m.in. ultra-cienką membranę (1,35μm) oraz wysokiej klasy przewód połączeniowy, wykonany z miedzi PC-OCC o niskiej pojemności.

Membrana ma kształt owalny i jest większa niż membrany we wszystkich testowanych słuchawkach dynamicznych. Muszle Staxa wykonano z plastiku, zaś kontakt z głową zapewniają skóropodobne nakładki.

Odsłuch

Od pierwszych do ostatnich godzin odsłuchu zestaw SRS-4040 Staxa potwierdzał, że elektrostaty w wielu dziedzinach są niedoścignione. Przedział 80Hz-2kHz przetwarzany jest perfekcyjnie i limitowany głównie jakością źródła. Połączenie lamp i elektrostatów dało bowiem dźwięk pełen subtelności, odcieni, harmonicznych, których konstrukcje dynamiczne, nie wiem jak dobre, po prostu nie są w stanie oddać. Saksofony z płyt Rollinsa XRCD JVC miały głęboki i dźwięczny tembr. Dobre wrażenie robi również góra.

Elektrostaty zazwyczaj ją nieco podkreślają, ale nie tym razem. Można nawet mówić o nieznacznym przyciemnieniu brzmienia, jednak bez jego zmatowienia. Najmocniej słyszalny jest przedział 2-4 kHz, tak więc słabo nagrane płyty, gdzie źródła pozorne zlewają się ze sobą, zostaną dokładnie pod tym kątem "prześwietlone". No i bas - jest to dziedzina, w której przetworniki dynamiczne mogą powalczyć z elektrostatami. Zarówno Grado, jak i Sennheiser potrafią uderzyć głębiej i bardziej soczyście.

Zestaw SRS-4040 Staxa jest wybornym "daniem". Jeżeli ktoś lubi słuchawki i go raz posłucha, zakocha się. Jednak każdą miłość trzeba pielęgnować, tak więc Staxa należy otoczyć szczególną opieką: najlepiej zagra ze wzmacniaczem postawionym na kolcach - w moim przypadku były to Silent Points Tara Labs. Również sieć jest ważna i tutaj nie najlepiej poszło z kondycjonerem Idhosa, a najlepsze rezultaty uzyskałem z przewodem sieciowym Eichmann eXpress wpiętym wprost do gniazdka.

Parametry
STAX SRS-4040
Produkowany Tak
Typ Otwarte
Poduszka Wokółuszne
Masa 472
Impedancja (Ω) 144
Pasmo przenoszenia (Hz) 20-20 000
Ergonomia Pomimo sporych rozmiarów bardzo wygodne i na tym polu tylko Sennheiser może być dla nich partnerem do sparringu.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
STAX testy
Signa S1
POLK AUDIO
Signa S1
Soundbary

Soundbary stały się jedną z najważniejszych kategorii sprzętu A/V. Zdobyły w kinie domowym większą popularność niż wielokanałowe systemy głośnikowe i zestawy "z jednego pudełka" i - co ważniejsze - dalej utrwalają swoją pozycję, gdyż przemawiają do klientów wieloma racjonalnymi argumentami i zaletami, a nie płyną tylko na fali sezonowej mody. Rozstawianie pięciu czy siedmiu głośników jest dla wielu amatorów kinodomowych emocji zadaniem, z różnych powodów, bardzo niewdzięcznym, a położenie grającej "belki" pod telewizorem - "ciastkiem z kremem".

YSP-2700
YAMAHA
YSP-2700
Soundbary

Yamaha przekonywała do soundbarów już wtedy, gdy cały świat tkwił w okowach niskobudżetowych systemów wielokanałowych. Może się dzisiaj tym chwalić, ale sama całego tortu nie zje, a konkurencja zmusza do nieustannego wysiłku, aby w ogóle zostać dostrzeżonym. Klientów niewiele obchodzą minione zasługi.

POLK AUDIO SB1
SB1

Soundbar jest ściśle związany z telewizorem. Kto produkuje telewizory, musi dzisiaj mieć w ofercie soundbary, ale ma też większe szanse na ich sprzedaż - zakup sprzętu od jednego producenta jest racjonalnym posunięciem z punktu widzenia estetyki i kompatybilności. Specjaliści głośnikowi muszą się "przebijać", i chociaż ich atutem jest to, co najważniejsze - brzmienie - wcale nie jest im łatwo przekonać klienta, który często w ogóle nie zna takich marek, jak Polk Audio.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu