YAMAHA
HPH-200

W kryteria tego testu świetnie wpisałby się najtańszy model nowej serii PRO - PRO300 - gdyby nie to, że już go prezentowaliśmy... Po krótkiej naradzie z dystrybutorem sięgnąłem więc po bardziej klasyczne, już niemal zapomniane HPH-200.

Nasza ocena

Wykonanie
Dyskretne, niewielkie słuchawki nauszne, co ciekawe - otwarte.
Brzmienie
Naturalne, z dobrym rozciągnięciem pasma, bez faworyzowania któregokolwiek podzakresu, wszystko w normie.
Artykuł pochodzi z Audio

Oprócz samych słuchawek karton zawiera jeszcze przejściówkę ze standardu 3,5 na 6,3 mm oraz dwumetrowy przedłużacz. Podstawowy kabel sygnałowy ma długość ok. 1,2 m. Wyprowadzono go na stałe z obydwu muszli - spinająca gałęzie "kostka" znajdzie się gdzieś pod brodą.

Same słuchawki Yamaha HPH-200 od strony wizualnej są trochę jak brzydkie kaczątko: całe czarne, wykonane w większości z plastiku, z okrągłymi muszlami - tradycyjny styl bez fajerwerków czy wymyślnych systemów składania.

Czytaj również nasze  testy słuchawek bezprzewodowych

Muszle zainstalowano na widelcach, na których mogą się swobodnie obracać także dzięki przegubom mocującym do pałąka. Zadbano jednak o kluczowe, choć niewidoczne elementy mechanizmu, wzmocnionego metalowymi szynami. Są także charakterystyczne "zapadki", dzięki którym słuchawki na pewno nie rozregulują się nam na głowie.

Górną część pałąka słuchawek Yamaha HPH-200 wykończono imitacją skóry, poduszki nauszne są welurowe, bardzo mięciutkie i przyjemne. Nie zagwarantują idealnej izolacji od źródeł zewnętrznych, ale w tym przypadku nie ma to większego znaczenia, bo HPH-200 to i tak konstrukcja otwarta. Można więc postawić na komfort noszenia, w którym pomaga także bezinwazyjny pałąk i niska masa.

Te leciutkie słuchawki mają służyć przede wszystkim w domowym Hi-Fi. Można też je wykorzystać do pracy ze sprzętem przenośnym, ale nie mają pilota sterującego.

Odsłuch

Słuchawki Yamaha HPH-200 wyglądają smutnie, ale zdobywają przychylność wygodnymi, welurowymi poduszkami oraz dobrym dźwiękiem. Zaczęliśmy ten przegląd słuchawkami Audio-Techniki, zamykająca go Yamaha ma podobną propozycję - brzmienia zrównoważonego i wszechstronnego. Yamaha HPH-200 serwują nieco bardziej obfity bas, przez co brzmią i poważniej, a mniej bezpośrednio i detalicznie.

Nie jest to jednak drugi biegun, lecz - inaczej rozłożone akcenty. Średnica ma spokojną barwę, lepszą dla wokali niż gitarowych przesterów. Yamaha ma także mniejszą względem wielu innych słuchawek tendencję do wtłaczania dźwięku do środka głowy.

Oczywiście przekonywanie o umiejętnościach budowania roztaczającej się przed słuchaczem sceny byłoby mocno naciągane, jednak HPH-200 grają bardziej z dystansu.

Radek Łabanowski

Specyfikacja techniczna

YAMAHA HPH-200
Typ Otwarte
Poduszka Nauszne
Masa 180
Impedancja (Ω) 48
Pasmo przenoszenia (Hz) 20-20 000
Ergonomia Rozmiar predysponuje do sprzętu przenośnego, ale nie mają pilota, a w zestawie jest przedłużacz i przejściówka na dużego "jacka".
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio grudzień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu