Liberetto III

LARS DANIELSSON
Liberetto III

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Trzecie spotkanie z formacją Liberetto, kierowaną przez słynnego szwedzkiego kontrabasistę, odbyło się w niewiele odmienionym składzie. Danielssonowi towarzyszą w studio: pianista Gregory Privat, gitarzysta John Parricelli i perkusista Magnus Ostrom.

Wśród wzbogacających brzmienie utworów na "Liberetto III" znaleźli się jeszcze muzycy grający na trąbce, gitarze akustycznej, oud, rożku angielskim i oboju – wszyscy doskonale zgrani. Tym sposobem Danielsson mógł zaproponować imponującą rozpiętość stylów i faktur od utworów kipiących rockową energią, jak "Gimbri Heart", poprzez klimaty orientalne w "Taksim by Night", nawiązanie do stylistyki grupy e.s.t. w "Dawn Dreamer", hiszpańskiego flamenco w "Sonata in Spain", balladowej opowieści "Affrettando", tanecznej melodyjki "Berchidda", do owianych aurą muzyki klasycznej "Preludium" czy "Da Salo".

Wszystkie kompozycje są pióra Larsa Danielssona, który nieomylnie potrafi się odnaleźć w rozmaitych kontekstach. Muzyk ten ma szczególną zdolność dobierania w swych aranżacjach najwłaściwszego instrumentu, aby uzyskać zamierzony efekt. Jego kreacje mają zawsze stygmat świeżości. Nic dziwnego, że kapituła niemieckich krytyków odznaczyła po raz kolejny Danielssona trofeum Echo Jazz.


ACT/GIGI DISTRIBUTION

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo