DANIEL PEMBERTON
All the Money in the World
All the Money in the World
Wykonanie
Nagranie

Słuchając muzyki, jaką komponuje do filmów Daniel Pemberton, zaczynam żałować, że tak rzadko chodzę do kina. Przegapiłem nowy film Ridleya Scotta "Wszystkie pieniądze świata", który miał u nas premierę w styczniu 2018 r., a teraz ze święcą szukać go po multipleksach.

Trafiła za to w moje ręce płyta z soundtrackiem, której słucham już któryś raz podziwiając kunszt kompozytora, perfekcyjne wykonanie i wysoką jakość nagrania. Przypomniało mi się, jak Ken Ishiwata polecał w wywiadzie dla AUDIO płyty z muzyką do filmów jako te dobrze nagrane. Słuchając "All the Money in the World" przyznaję mu rację.

Daniel Pemberton pisze muzykę we własnym, eklektycznym stylu. Używa chóru, wokalizy, elektronicznych instrumentów, orkiestry smyczkowej, uderzenia w kotły, zespołu jazzowego, klasycznego klawesynu. Wszystko u niego może się zdarzyć, jeśli odpowiednio podkreśla akcję filmu.

Dramatyczną fabułę filmu Ridleya Scotta streszczają tytuły kolejnych utworów: "To Be a Getty", "We Are Kidnappers", "Paparazzi", ekspresyjny "Police Raid", "Danger Sign", "Paul Runs". Kto film widział, akcja będzie przesuwać mu się przed oczami; a kto nie widział, może ją sobie wyobrazić - tak jest to sugestywna muzyka. Nie ma tu wielu melodyjnych momentów, a temat przewodni zapamiętamy.

Czytaj również: Ken Ishiwata - warto słuchać soundtracków

Marek Dusza
Sony Classical

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu