Andrzej Korzyński ukończył kompozycję i dyrygenturę na warszawskiej PWSM w 1964 r. Rok później założył zespół Radiowe Studio Rytm i prowadził zespół towarzyszący Piotrowi Szczepanikowi, pisząc mu przebojowe piosenki. Wkrótce jego domeną stała się muzyka filmowa, a zasłynął tą do filmów Andrzeja Wajdy i Andrzeja Żuławskiego.
Korzyński był pionierem wykorzystywania instrumentów elektronicznych w polskiej muzyce filmowej. Na jego kompozycje do filmu "Motyle" Janusza Nasfetera zwrócił uwagę Celino Bleiweiss, tworzący w NRD filmy telewizyjne. Ich współpraca trwała niemal dwie dekady z przerwami na zobowiązania w polskim kinie, m.in. znakomita muzyka do "Człowieka z marmuru" Wajdy.
Swą różnorodną twórczością Bleiweiss dawał Korzyńskiemu szerokie pole do popisu. Nasz kompozytor dawał ujście swej wyobraźni, a realizowała je orkiestra wytwórni fi lmowej DEFA pod kierunkiem Manfreda Rosenberga. Na płycie znalazła się muzyka z czterech filmów: "Die Schwarze Muhle" (1975), "Absage an Viktoria" (1976), "Ich Will Nach Hause" (1980) i "Wilhelm Meisters Theatralische Sendung" (1982).
Muzyka Andrzeja Korzyńskiego jest pełna chwytliwych melodii i zmiennych nastrojów. Nie sposób się przy niej nudzić. Wcześniej była znana tylko widzom telewizji NRD-owskiej, teraz po raz pierwszy trafiła na płytę.
Marek Dusza
GAD Records