HARMAN/KARDON
Omni 10+ i Omni 20+

Harman Kardon wywodzi się z nurtu bardziej elektronicznego niż głośnikowego, ale i tam pracują specjaliści (zresztą ci sami, co w JBL-u, bo to "tylko" marki, a ich właścicielem jest ten sam koncern), którzy od dawna gwarantują nam brzmienie warte swojej ceny. W tym roku pojawiły się bezprzewodowe głośniki Harmana z serii Omni+.

Testy porównawcze
Omni 10+ i Omni 20+
JBL
Playlist
Nasza ocena
Wykonanie

Omni 10+

Atrakcyjny kształt kuli, jednokanałowy układ dwudrożny z membraną bierną, przetwornik 24/192.

Omni 20+

Duży, elegancki, wygląda na droższy. System dwukanałowy z układami dwudrożnymi i membranami biernymi, przetwornik 24/192.

Funkcjonalność

Omni 10+

Łączność BT, LAN, WLAN oraz wejście analogowe, konfiguracja za pomocą dedykowanej aplikacji, możliwość połączenia kilku głośników w większy system audio.

Omni 20+

Łączność BT, LAN, WLAN oraz wejście analogowe, konfiguracja za pomocą dedykowanej aplikacji, możliwość połączenia kilku głośników w większy system audio.

Brzmienie

Omni 10+

Zrównoważone, z ładnym basem, swoboda i maksymalna głośność - umiarkowane.

Omni 20+

Nasycone, ciepłe i swobodne. Czyste i naturalne przy umiarkowanym poziomie głośności, na wyższych poziomach mniej wyrafinowane, ale jakoś daje radę.

Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Linia Omni+ jest kontynuacją serii Omni. Koncepcja nie uległa zmianie - to niewielkie głośniki bezprzewodowe stworzone z myślą o łączeniu ich w system multiroom. Testujemy teraz monofoniczny model Omni 10+ oraz stereofoniczny Omni 20+.

Mniejszy Harman Kardon Omni 10+ wygląda szczególnie elegancko - to "grająca kula", podczas gdy Harman Kardon Omni 20+ jest "rozciągnięty". Wzornictwo jest nowoczesne, typowo "Harmanowe", utrzymane w kolorach białym i czarnym. Obydwa urządzenia wykorzystują układy dwudrożne (głośniki nisko-średniotonowe i wysokotonowe), wspomagane przez membranę bierną.

Również w konstrukcjach Omni+ ważną rolę pełnią membrany bierne.

Również w konstrukcjach Omni+ ważną rolę pełnią membrany bierne.

Przetworniki C/A osiągają parametry 24 bit/192 kHz, są więc teoretycznie lepsze niż w Playliście JBL-a. Obudowy wykonano z tworzywa, głośniki zasłonięto maskownicą, panel sterowania pokryto gumą. Wnęka z gniazdami jest w Omni 10+ tak mała, że kable trzeba tam niemalże upychać, a wpięcie standardowej (niezakrzywionej) końcówki mini-jack jest niemożliwe.

Omni+ mogą odebrać sygnał analogowy, łączyć się przez BT, LAN oraz WLAN. Do zarządzania przez sieć przeznaczona jest aplikacja Harman Kardon Controller - ma ona pełnić funkcję naszego "domowego menedżera", umożliwiając strefowe strumieniowanie muzyki między kilkoma Omni (podobnie jak Playlist, jest również wyposażona w odtwarzacz nagrań zapisanych na samym urządzeniu). Możemy też połączyć dwa takie same głośniki Omni+ w większy zestaw stereofoniczny (również w wersji 2.1), a nawet stworzyć system 5.1.

Wszystko działa sprawnie, chociaż zwraca uwagę, że przy podłączeniu sygnału analogowego zauważalne jest opóźnienie względem urządzenia źródłowego. W samym słuchaniu muzyki to nie wadzi, ale na przykład graczom komputerowym, którzy podepną zestaw, będzie przeszkadzać brak synchronizacji.

Dwudrożny układ Omni 10+ - głośnik nisko-średniotonowy i wysokotonowy.

Dwudrożny układ Omni 10+ - głośnik nisko-średniotonowy i wysokotonowy.

Omni+ to także urządzenia wymagające stałego zasilania i jeszcze mniej mobilne od Playlista, bo grubsze i cięższe. Na szczęście załączone kable zasilające są dłuższe od "dżejbielowego" i przeciętnemu użytkownikowi wystarczą.

W stosunku do starej serii Omni, nowa propozycja Harmana to nie rewolucja, lecz raczej ewolucja - zestawy Harman Kardon Omni 10+ i Harman Kardon Omni 20+ prezentują się tak samo jak wcześniejsze modele, są też wyposażone w takie same głośniki i wzmacniacze (o mocy 2 x 25 W w modelu Omni 10+ oraz 4 x 15 W w modelu Omni 20+). Zwiększono rozdzielczość przetworników (wcześniej 24 bit/96kHz) a także dodano łączność LAN. Poza testowanymi tutaj modelami, do serii Omni+ należą również Omni 50+, Omni Bar+, a także Adapt+ – ten ostatni to bezprzewodowy adapter audio HD, który pozwala zaktualizować istniejący już system do transmisji strumieniowej.

Panel sterowania w Omni+ jest podobny jak w JBL-u - tak prosty, jak samo urządzenie.

Panel sterowania w Omni+ jest podobny jak w JBL-u - tak prosty, jak samo urządzenie.

Odsłuch

Nie mieliśmy możliwości przetestowania Omni+ w formie bardziej złożonego systemu, poddaliśmy je ocenie wyłącznie w rolach indywidualnych. Omni 10+ i Omni 20+ brzmią podobnie, obydwa mają mocny bas, ale mniej ekspansywny niż JBL, niezalewający średnich częstotliwości; te są bardziej plastyczne, obecne, zresztą cała charakterystyka jest poprawnie i przyjemnie poukładana, bez przechyłów, wyskoków i dołków, co przejawia się też naturalną spójnością.

Detale wysokich tonów są czytelne i nienapastliwe. Takim nawet dość wyrafinowanym brzmieniem możemy się cieszyć przy umiarkowanym poziomie głośności, zwłaszcza w przypadku Harman Kardon Omni 10+, które z oczywistych powodów "wysiadają" wcześniej od większego brata. Zresztą Harman Kardon Omni 20+ są lepsze również przy cichym słuchaniu, mimo że rozstaw głośników nie jest w nim duży i prawdziwej stereofonii nie dostaniemy, to jednak dźwięk (przy wszystkich tonalnych podobieństwach) jest pełniejszy i wyraźniejszy.

Ostatecznie Omni 20+ mogą pohałasować, ale ich brzmienie nie jest wówczas tak eleganckie, jak przy niskich poziomach, ani tak efektowne, jak z malutkiego JBL-a. W konfrontacji między tymi dwoma produktami zdecydowanie wygrywa Omni 20+.

Wnęka na kable w Omni+ ma trzy wejścia – LAN (nowość w stosunku do poprzednich modeli), mini- -jack oraz na kabel zasilający - a także niewielkie przyciski.

Wnęka na kable w Omni+ ma trzy wejścia - LAN (nowość w stosunku do poprzednich modeli), mini-jack oraz na kabel zasilający - a także niewielkie przyciski.

OMNI 10+

- Komunikacja: LAN, WLAN, BT
- Wejścia: 1 x analogowe mini-jack audio
- Podłączenia: 1 x RJ45 LAN - Wymiary (szer. x wys. x gł.)[mm]: 181 x 166 x 159
- Masa (kg): 1,33
- Jakość plików: 24 bit/192 kHz

Cena: 1100 zł

OMNI 20+

- Komunikacja: LAN, WLAN, BT
- Wejścia: 1 x analogowe mini-jack audio
- Podłączenia: 1 x RJ45 LAN
- Wymiary (szer. x wys. x gł.)[mm]: 260 x 166 x 164
- Masa (kg): 2,13
- Jakość plików 24 bit/192 kHz

Cena: 1500 zł

Kuba Kisiel

HARMAN/KARDON testy
Ottava SC-C50
TECHNICS
Ottava SC-C50
Głośniki bezprzewodowe

Kiedy kilka lat temu Technics wracał po długiej nieobecności na rynek audio, na pierwszym etapie przypominania o sobie postawił przede wszystkim na sprzęt wysokiej klasy - powiedzmy nawet, że hi-end. Gdy wszyscy już ochłonęli i zrozumieli, z jaką potęgą mają do czynienia, Technics zajął się (jak to zresztą zaplanował) projektami praktyczniejszymi, a więc w cenach przystępniejszych. Wciąż jednak obowiązuje podział na Panasonica i Technicsa, z których ten drugi ma przywilej oznaczać produkty z wyższej półki. Seria Ottava o pomysł na nowoczesne audio, którego podstawową cechą ma być kompletność, bo chociaż urządzenia mają zróżnicowane formy, to wszystkie można podciągnąć pod hasło all-in-one. W każdym zestawie/ urządzeniu jest źródło, wzmacniacz, głośniki - w jednej lub w kilku obudowach.

Music 5
DYNAUDIO
Music 5
Głośniki bezprzewodowe

Popularność głośników bezprzewodowych jest tak ogromna, że skłania do ich produkowania również firmy, które wcześniej z urządzeniami audio nie miały żadnego doświadczenia, a z dźwiękiem o tyle, o ile był to np. dźwięk odkurzacza lub ekspresu do kawy. Jest jednak wiele udanych, grających na różne sposoby. Jednak najpewniejszym sposobem, gdy nie chcemy długo szukać, jest zwrócenie się do jednego z głośnikowych specjalistów. Wiedza z tej dziedziny najlepiej zaprocentuje również tutaj, a jednym z niekwestionowanych autorytetów jest Dynaudio. Rok temu zaprezentowała całą rodzinę Music. Składa się ona z czterech modeli – od najmniejszego, mieszczącego się niemal w dłoni Music 1, aż po giganta Music 7. Testowaliśmy już Music 3, teraz sięgamy na wyższą półkę.

Pulse 2i
BLUESOUND
Pulse 2i
Głośniki bezprzewodowe

Jeszcze zanim idea sieciowych rozwiązań multiroom opanowała całą branżę, Bluesound zajął ważne miejsce na tym rynku nie tylko z produktami, ale też z wizerunkiem marki skupionej na nowej koncepcji. Pomysł szybko rozprzestrzenił się poza "grajki" samego Bluesounda, objął sprzęt Hi-Fi współpracującej marki NAD, a nawet zespoły głośnikowe Dali. Bluesound podszedł do tematu kompleksowo - podjął się stworzenia rozwiniętego systemu, którego głośnik bezprzewodowy byłby tylko i aż elementem, ale samodzielnym, funkcjonującym zarówno w pojedynkę, jak i w całym zespole. Przygodę z tym sprzętem można zaczynać od różnych urządzeń, my zajmujemy się największym głośnikiem nowej serii "Gen2i" - Pulse 2i.

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu