Tunel bas-refl eks, zintegrowany
zgniazdem przyłączeniowym, to
już jedyny element, który pozostał
niezmieniony, nawet w stosunku do
pierwszej edycji serii CM; dla samej
elegancji można by ten fragment
konstrukcji „odświeżyć”, ale technicznie
wiele poprawić się tutaj nie da. Samo
strojenie bas-refl eksu nie jest jednak
standardowe – niewielką powierzchnią
tunelu (średnica 4,5cm, ijest tylko jeden)
wraz ze znaczną długością (16cm)
ustalono bardzo niską częstotliwość rezonansową
(25 Hz), którą można jeszcze...
obniżyć (wkładając do tunelu pierścień
z gąbki) ewentualnie całkowicie zamknąć.
1 / 4 Następne
Bowers ma ustalony ogólny schemat
zwrotnicy dla wszystkich układów
trójdrożnych. Jest on dość specyficzny,
bowiem nie należy ani do "szkoły" zwrotnic
rozbudowanych tak bardzo, jak tego
wymaga uzyskanie liniowej charakterystyki
przetwarzania (która nie wydaje się dla
konstruktorów firmy najważniejsza), ani
też do "szkoły" filtrów minimalistycznych
w każdej sekcji. Oto płytka z fi ltrem sekcji
niskotonowej: filtr 3. rzędu, dwie cewki
rdzeniowe i kondensator elektrolityczny -
czyli w normie, bez szaleństw.
2 / 4 Następne
Sekcja średnio-wysokotonowa więcej powie
o specjalnej firmowej recepcie, określającej
w dużej mierze charakterystykę i brzmienie.
Głośnik średniotonowy jest jeszcze potraktowany
konwencjonalnie, przez dwa filtry
(górnoprzepustowy i dolnoprzpustowy)
2. rzędu - służą tu dwie cewki (powietrzne)
i dwa kondensatory (polipropylenowe).
Natomiast głośnik wysokotonowy jest podłączony
przez pojedynczy kondensator, bez
równoległych obwodów korekcyjnych; na
prawym skraju widać radiator tłumika.
3 / 4 Następne
Konstrukcja 702 S2, najmniejsza z trzech
testowanych, jest pod względem techniki przetworników
najsolidniejsza i wysublimowana
4 / 4 Początek