Układ otworów bas-refleks na tylnej ściance
sugeruje podział obudowy na dwie komory
i działanie niezależnych układów rezonansowych.
Jednak obydwa głośniki pracują we
wspólnej komorze, z której wyprowadzono
dwa tunele.
Konstrukcja kosza pozwala na przepływ
powietrza pod dolnym zawieszeniem
i chłodzenie tą drogą cewki,
która też jest duża
i wytrzymała. Kosz jest
bardzo masywny, chociaż
jego ramiona nie mają
najnowocześniejszego
aerodynamicznego
profilu. Ten odlew
został opracowany
przez Etona, kiedy
"Audio" nie było
jeszcze na świecie.
Głośnik wysokotonowy ma neodymowy układ magnetyczny,
z kolei niskotonowy i niskośredniotonowy - klasyczne
ferrytowe, ale nadzwyczaj duże i wiele
obiecujące.
Firma Adam ma pełne
prawo do przyznania
jej miana "profesjonalnego
audio".
I nie jest ono tutaj
banalną przechwałką,
ponieważ po pierwsze,
marka jest obecna na
rynku profesjonalnego
sprzętu; po drugie,
konstrukcjami domowymi
dokumentuje
również swoją inżynierską
solidność. Wielka
płyta z terminalem
przyłączeniowym też
nie jest dla ozdoby, ale
zamyka dużą komorę
zwrotnicy; w wersji
aktywnej pojawia się
tu cała sekcja
wzmacniaczy.
Bardzo
rozbudowana
zwrotnica jest
odseparowana
od komory
głównej -
zawdzięcza
to pewnie
konstrukcji
Pencila w wersji
aktywnej,
wyposażonej we
własne wzmacniacze.
Również
same filtry,
dalekie od minimalizmu,
mogą
mieć związek
ze sposobem
działania wersji
aktywnej.
Bardzo sztywna membrana Hexacone,
wzmocniona dodatkowo dużą przeciwpyłową
nakładką, połączona z dużą cewką. Świetnie
spisuje się w zakresie niskich częstotliwości,
a w zakresie średnich "wybroni" się przy
relatywnie niskiej częstotliwości podziału i filtrowaniu
wyższego rzędu. W modelu Column,
nieco większym od Pencila, głośniki te pracują
tylko jako niskotonowe, a tony średnie przetwarza
specjalny, duży X-ART.