Nowy projekt dolnej części
obudowy, wciąż minimalistyczny,
ale już ciekawszy, dodaje Pro-Akom wizualnej
atrakcyjności. Podcięcie obudowy nie jest tylko
pomysłem plastycznym - w dolnej ściance
zainstalowano otwór bas-refleks.
1 / 14 Następne
Charakterystyczny dla Pro-Aca terminal
przyłączeniowy - we wnęce tylnej ścianki,
na dwóch parach zacisków, łączonych prostymi zworami,
daleko od podłogi - na wysokości, na której
zainstalowano zwrotnicę, a więc za
głośnikami niskotonowymi.
2 / 14 Następne
Pro-Ac jest jedną z niewielu już brytyjskich
marek, które pozostały w brytyjskich rękach.
3 / 14 Następne
Zwrotnicę rozdzielono między dwie płytki - nie jest bardzo skomplikowana...
4 / 14 Następne
...ale jej elementy są bardzo duże, "wysokogatunkowe".
5 / 14 Następne
Dwa 18-cm głośniki niskotonowe teoretycznie nie
tworzą tak silnej baterii, jaką dysponują pozostałe
kolumny tego testu, ale basu z K6 na pewno nie
zabraknie.
6 / 14 Następne
Z bliska dostrzeżemy dwa ciekawe elementy: metki
na magnesie ujawniające, że głośniki niskotonowe
wyprodukowała brytyjska firma Volt, chociaż
"dla Pro-Aca", oraz grubą płytę ponad ferrytem
wskazującą, że zastosowano rzadko spotykany układ
"krótka cewka-długa szczelina", generujący niższe
zniekształcenia.
7 / 14 Następne
Obudowy Pro-Aca nie są usztywnianie wieńcami
ani tym bardziej rozbudowanymi kratownicami,
natomiast są silnie wytłumiane matami bitumicznymi,
co według ich konstruktorów przynosi lepsze
rezultaty - redukuje rezonanse ścianek, zamiast
zmieniać ich częstotliwość.
8 / 14 Następne
Głośnik średniotonowy dostarczyła niemiecka firma
Visaton - G 50 FFL to standardowy, katalogowy model,
który zmodyfikował już sam Pro-Ac, wymieniając
przednią płytę na aluminiowy, tubowy profil.
9 / 14 Następne
Najtrudniej ustalić pochodzenie wstęgowego
wysokotonowego - nie ma na nim żadnych symboli.
Najważniejsze, że jego konstrukcja budzi zaufanie,
a potem zaufania tego nie zawodzi - brzmi świetnie.
10 / 14 Następne
W kilku najlepszych kolumnach Pro-Aca pojawił się
wstęgowy wysokotonowy. To po części zmiana, a po
części kontynuacja - jego brzmienie jest bliższe
najlepszym kopułkom jedwabnym, a nie metalowym.
11 / 14 Następne
Średniotonowa kopułka jest od dawna znanym
składnikiem trójdrożnych układów Pro-Aca, ale
dawniej stosowana 3-calowa została zastąpiona
przez 2-calową, bardziej nadającą się do współpracy
ze wstęgowym wysokotonowym.
12 / 14 Następne
Widoczna struktura plecioniki (kevlarowej) jest
usztywniona utwardzoną żywicą.
13 / 14 Następne
Otwór bas-refleks ma średnicę 10 cm;
konstruktor uznał, że to wystarczy, aby zrezygnować
z wyprofilowania krawędzi wylotu - które jednak
wciąż by nie zaszkodziło...
14 / 14 Początek