System bas-refleks (jedna
komora dla obydwu przetworników
niskotonowych) ma dwa
otwory - jeden wyprowadzony
na froncie, drugi dołem
(i dalej między "płozami"
cokołu). Focal sugeruje,
że otwór frontowy zapewnia
"uderzenie", a dolny - niskie zejście,
lecz to by oznaczało, że pracują one przy
różnych częstotliwościach rezonansowych, co
nie jest możliwe w systemie z jedną komorą.
1 / 6 Następne
Niedosyt pozostawia tylko gniazdo przyłączeniowe
- i nie dlatego, że jest pojedyncze, ale takie zwyczajne,
plastikowe... Być może to też element powrotu do przeszłości,
gdy nie było bajeranckich terminali ani żadnych
bi-wiringów.
2 / 6 Następne
Szkło na górze, czarny lakier fortepianowy (albo okleina
orzechowa) na bokach, skóra na froncie (zakryta tutaj
przez maskownicę), a na dole czarny aluminiowy cokół -
estetyka nowej serii Aria jest bardzo "solidna", jeżeli tak
można powiedzieć o estetyce, a nie tylko o technice; nikt
tu prochu nie wymyślił, ale z umiarem i dobrym smakiem
połączył przyzwoite materiały.
3 / 6 Następne
Nowy głośnik wysokotonowy ma typową dla Focala
wklęsłą kopułkę, membranę ze stosowanego już stopu
aluminiowo-magnezowego, ale nowe zawieszenie
- z materiału Poron, któremu zawdzięcza mniejsze
zniekształcenia w zakresie 2-4 kHz.
4 / 6 Następne
Najważniejszą innowacją, jaką wprowadza seria
Aria, jest materiał membran przetworników niskotonowych
i średniotonowych - łączący znaną już
firmową technikę membran sandwiczowych z zastosowaniem
włókien lnianych (jako środkowej warstwy
przekładkowej membrany).
5 / 6 Następne
Największy
w serii Aria,
model 948, ma
"prawdziwe"
8-calowe
woofery, których
średnica
kosza grubo
przekracza
20-cm.
6 / 6 Początek