Otwór
bas-refleks ma
formę prostokątnego okna,
co jeszcze nie oznacza modyfikacji
działania klasycznego bas-refleksu, ale tkanina przy
wylocie może wprowadzać tłumienie i poważne
zmiany na charakterystyce.
1 / 7 Następne
Stożki
wkręcane
z przodu
są znacznie
wyższe
niż stopki z tyłu,
a służy to właściwemu
pochyleniu
kolumny; jest ono
konieczne nie
ze względów
estetycznych
(chociaż taki
walor też
można uznać),
lecz służy ustaleniu
właściwych relacji fazowych
między poszczególnymi przetwornikami.
Nie jest to zasada na
tyle uniwersalna, aby poprawiać
brzmienie wszystkich kolumn
poprzez ich pochylanie; należy
zachować taką pozycję, dla jakiej
zostały zestrojone.
2 / 7 Następne
Gniazdo "upakowano"
na wąskim
tylnym panelu, co
wymagało lekkiego
przesunięcia względem
siebie trzpieni
poszczególnych par.
3 / 7 Następne
W górną ściankę obudowy wprawiono taflę szkła;
boczne ścianki zbiegają się ku tyłowi, ale na większej
powierzchni są płaskie, dzięki czemu kształt
obudowy łączy fi rmową tradycję obudów
"wygiętych" i nowoczesną
prostoliniowość.
4 / 7 Następne
Tekstylna kopułka (ewentualnie membrana pierścieniowa,
ale również tekstylna) to obowiązujący
kanon wszystkich konstrukcji Sonus Fabera. Również
w serii Venere, która w wielu miejscach wykracza
poza dotychczasowy fi rmowy schemat, tego punktu
programu nie zmieniono.
5 / 7 Następne
Głośniki niskotonowe wyglądają z zewnątrz tak,
jak tandem niskotonowy / niskośredniotonowy
w dwuipółdrożnych Venere 2.5; nie należy więc
spodziewać się istotnie większych możliwości w zakresie
niskich częstotliwości, rozwinięcie do układu
trójdrożnego służy tutaj przede wszystkim poprawie
przetwarzania średnich tonów.
6 / 7 Następne
18-cm przetwornik średniotonowy jest wyraźnie inny niż "15-tka" w podstawkowych
Venere 1.5 - w centrum membrany znajduje się teraz nieruchomy korektor fazy.
7 / 7 Początek