HiFiMAN
RE-262

Jako ostatnia dotarła do testów czarna szkatułka, oznakowana jedynie logo firmy. Jej zawartość okazała się jednak sensacyjna, podobnie jak pod koniec II wojny światowej Messerschmitt Me-262.

Nasza ocena
Wykonanie
Bardzo wygodne.
Brzmienie
Efektowne, "sceniczne", a do tego naturalne brzmienie. Szkoda, że nie są kolumnami.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

W komplecie, oprócz samych słuchawek Hi-Fi Man RE-262, (ze stopu lekkich metali), dostajemy podwójne białe silikony w 2 rozmiarach (nie musimy już pchać sobie wielkich gumek do uszu, żeby je uszczelnić na przyzwoitym poziomie), plus klasyczne czarne w 3 rozmiarach, plus 10 siateczek, plus klips przytrzymujący przewody, plus baryłkę pozwalającą na regulację pod brodą, plus 3 przewody będące przedłużaczami i przejściówkami jednocześnie…

Amerykańska firma HeadDirect, stojąca za marką HiFiMan, to przykład zupełnie innego podejścia do wprowadzania nowego produktu na rynek. Przed rozpoczęciem produkcji każdy model jest testowany przynajmniej przez rok. W tym czasie kolejne prototypy rozsyłane są do redakcji pism branżowych oraz, co jest największą ciekawostką, do ludzi z forów dyskusyjnych. Finalny produkt stanowi więc wypadkową opinii klientów i inżynierów.

A co z tymi wszystkimi kabelkami? Otóż te maleństwa mają zbalansowane okablowanie! Kabel pierwszy - to "zwykły" czteropinowy przedłużacz (posiadacze zbalansowanych wzmacniaczy cieszcie się!); drugi - to przejściówka na trójpinowy wtyk do wszelkiej maści sprzętu przenośnego (komórki, iPody itp.); a trzeci - trójpinowiec (to dopiero unikat) ma zamienione kanały L/R na R/L. Po co taka kombinacja? Wkładki można wkładać tradycyjnie kablem w dół, lub zawijając go za ucho - i wtedy lewy przetwornik lepiej układa się wewnątrz prawego ucha, co wymaga zamiany kanałów miejscami.

Hi-Fi Man RE-262, jako jedyne, potrafią stworzyć scenę wychodzącą poza głowę. Do tego brzmią naturalnie i neutralnie. Bas nie dudni, góra jest szczegółowa, ale i bez grama efekciarstwa. Środek płynny, plastyczny, momentami zniewalający. I nie męczą przez całe godziny. Dla mnie to czarny koń tego testu.

Waldemar (Pegaz) Nowak

Parametry
HiFiMAN RE-262
Produkowany Tak
Typ Zamknięte
Poduszka Wokółuszne
Masa 18
Impedancja (Ω) 150
Pasmo przenoszenia (Hz) 20-22 000
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
HiFiMAN testy
L100 Classic
JBL
L100 Classic
Zespoły głośnikowe

Nie ma co ukrywać - wreszcie dotarliśmy do sedna tego testu. Bez L100 Classic byłby on jak występy artystów wspierających, podczas gdy główna gwiazda koncertu nie dojechała... na co w pewnym momencie nawet się zanosiło. Na szczęście wpadła na scenę w ostatniej chwili, aby pokazać, kto tutaj rządzi.

4307
JBL
4307
Zespoły głośnikowe

W symbolu zmienia się tylko ostatnia cyfra, licznik przeskakuje z 6 na 7, ale konstrukcja jest wyraźnie większa i pod wieloma względami zupełnie inna. Z 4306 wciąż łączy ją kilka charakterystycznych, firmowych elementów, jednak wpisanie obydwu do jednej serii możliwe było tylko w ramach tych specyficznych założeń, jakie przyświecały tworzeniu całej rodziny "tradycyjnych" monitorów JBL-a.

4306
JBL
4306
Zespoły głośnikowe

Najmniejsza z testowanych konstrukcji, i jednocześnie w całej kategorii "bookshelf" JBL-a, ma swoją specyfikę, zarazem bardzo wyraźnie nawiązującą do ważnego punktu technicznego programu firmy. Tym elementem jest tutaj przetwornik "kompresyjny".

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu