Wielu innych producentów chwaliłoby się użyciem
potencjometru Alpsa. W C-2120 to tylko enkoder
sygnalizujący układowi regulacji wzmocnienia
miejsce położenia gałki siły głosu.
1 / 12 Następne
Układ AAVA w pełnej krasie. Reguluje się w nim
wzmocnienie, bez tłumienia sygnału. 16 równoległych
linii pozwala na ultradokładną zmianę wzmocnienia
- teoretycznie to 65 536 kroków.
2 / 12 Następne
Wejścia są wybierane w przekaźnikach wlutowanych
tuż za gniazdami wejściowymi.
3 / 12 Następne
Wejścia wlutowano do małych płytek. Sygnał
z gniazd XLR pokonuje znacznie krótszą drogę.
4 / 12 Następne
To opcjonalny przetwornik C/A DAC-40 – najnowsza
konstrukcja teamu Accuphase’a. Odpowiedzialny za
nią Masaomi Suzuki, główny inżynier i starszy dyrektor
fi rmy, został do Accu przyjęty w roku 1985, kiedy
Japończycy zdecydowali się wprowadzić do swojej
oferty odtwarzacz CD, dzielony model DP-80/DC-81.
5 / 12 Następne
W DAC-u wykorzystano dwa, dobrze znane przetworniki
Burr Brown PCM1796. Wychodzące z każdego
z nich cztery gałęzie (to układ zbalansowany,
stereofoniczny) są prowadzone równolegle aż do
wyjścia, gdzie sumuje się je po dwie, minimalizując
szumy i zniekształcenia.
6 / 12 Następne
Duży, toroidalny transformator zamknięto w ekranującej
puszce, z której wychodzi kilka uzwojeń
wtórnych – osobno dla obydwu końcówek, w tym dla
sekcji wejściowej i prądowej. Osobno zasilane są
także układy zabezpieczające i wskaźniki.
7 / 12 Następne
W końcówce zastosowano wyłącznie tranzystory
bipolarne. W sekcji prądowej pracują trzy równoległe
pary Toshib 2SA2121+2SC5949 w klasycznym
push-pullu, w klasie AB.
8 / 12 Następne
Żeby zminimalizować drgania radiatorów, ich pióra
spięto metalową poprzeczką, a całość pomalowano
specjalną farbą na bazie winylu.
9 / 12 Następne
Wejście dla zewnętrznego przedwzmacniacza w...
przedwzmacniaczu może się wydawać co najmniej
dziwne, ale dzięki niemu można zintegrować dzielony
wzmacniacz z systemem kina domowego lub
skorzystać z korektora akustyki pomieszczenia.
10 / 12 Następne
P-4200 można skonfi gurować do pracy w jednym
z trzech trybów: klasycznym stereo, dual-mono, np.
do zasilania kolumn w bi-ampingu, lub zmostkować.
W dwóch ostatnich będzie potrzebny drugi, taki sam
wzmacniacz (monoblok) do pracy w stereo.
11 / 12 Następne
Japońscy inżynierowie poprawili w ten sposób funkcjonalność
wzmacniacza, pozostając jednocześnie
wierni tradycji: przełącznikiem zmieniamy fazę absolutną
dla wejść XLR – w Japonii wciąż obowiązuje
wzorzec „amerykański”, z "gorącym" pinem nr 3.
12 / 12 Początek