Sanborn rozpoczął karierę w słynnej bluesowej formacji Paula Butterfielda, potem muzykował ze Steviem Wonderem i wydawało się, że swym gorącym tonem saksofonu altowego będzie wspierać tylko gwiazdy rhythm`n`bluesa. Wzorem dla Sanborna był alcista Hank Crawford, wieloletni kierownik muzyczny orkiestry Raya Charlesa.
Zwrot w kierunku jazzu nastąpił u Sanborna, gdy Gil Evans zaprosił go do swej orkiestry. Właśnie brzmienie saksofonu Sanborna nadało rumieńców pastelowym barwom opracowań Evansa. I tak po wielu latach późniejszych sukcesów komercyjnych na niwie jazzu i rhythm`n`bluesa, Sanborn powraca tym tytułem do swych początków, do jazzowego bluesa granego ze stowarzyszeniem dużej orkiestry w gwiazdorskiej obsadzie. Zgrabne aranżacje przygotował Gil Goldstein, grający też na instrumentach klawiszowych. Ten ostatni, Lew Soloff (trąbka) i Howard Johnson (saksofon barytonowy) byli również członkami orkiestry Evansa. Tę sesję uświetnił też Eric Clapton, który zaśpiewał stylowo "I?m Gonna Move to the Outskirts of Town". Natomiast Joss Stone w swej pełnej emocji deklaracji "I Believe to My Soul" wylała cały zapas temperamentu, zagrzewając orkiestrę do ostrzejszych wejść, tak że po jej ognistej partii ton saksofonu Samborna wydaje się być całkiem wyważony. Piosenka "I`ve Got News for You" w wykonaniu Sama More?a (z legendarnego duetu Sam & Dave) nawiązała do klasyki czarnego chicagowskiego bluesa. Listę zaproszonych gości zamyka gitarzysta Derek Trucks z grupy Allman Brothers; a więc mamy blues we wszystkich odcieniach.
Cezary Gumiński
DECCA/ UNIVERSAL MUSIC