MISSION
MS300

Wreszcie jest alternatywa - w teście pojawia się subwoofer niewielki, co nawet przy wynikających z tego akustycznych kompromisach zainteresuje wielu klientów.

Nasza ocena
Wykonanie
Najmniejszy w teście i najmniejszy w nowej serii subwooferów Mission; skromny, uniwersalny, nieagresywna estetyka, 8-calowy głośnik w obudowie zamkniętej.
Laboratorium
Przyzwoita dolna częstotliwość graniczna (-6 dB przy 30 Hz), umiarkowany poziom maksymalny (110 dB), dostateczny zakres regulacji filtrowania.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Najpoważniejszym czynnikiem zniechęcającym do zakupu subwoofera jest jego wielkość - negatywne wrażenia estetyczne przezwycięża się albo luksusowym wykonaniem, albo odważnym projektem, albo perswazją, że dobry subwoofer nie może być mały... do czego dodajmy, że nawet jeżeli mały będzie niezły, to na pewno nie będzie tani. Zminiaturyzowanie określonych możliwości akustycznych dodatkowo kosztuje.

Ultranowoczesnymi, małymi subwooferami tego typu są np. B&W PV1D czy Paradigm Seismic, za które trzeba jednak zapłacić o wiele więcej - mają one niewielkie wymiary, a parametry charakterystyczne dla znacznie większych konstrukcji. Komu "duże" nie przeszkadza, nie musi ich kupować, i pewnie coś dostatecznie "wydajnego" znajdzie za mniejsze pieniądze, ale komu duże przeszkadza... musi albo wyłożyć więcej, albo zgodzić się na kompromis.

Mission MS300 nie należy do generacji subwooferów awangardowych, jest odpowiednio nowoczesny i zaawansowany, aby z niewielkiej konstrukcji dostarczać więcej, niż to było możliwie dawniej. Na tle konkurencji tego testu, nie da się jednak ukryć, że jest po prostu skromny. Otrzymaliśmy go jako jedyny model Mission, pasujący do założonego zakresu cenowego, chociaż w ofercie firmy, a dokładnie w dedykowanej subwooferom serii MS, można znaleźć ich całkiem duży wybór - w sumie sześć.

Mission MS300 należy do jednej grupy razem z większymi MS400 i MS800, i niewiele brakowało po ostatnich obniżkach cen, aby w tym teście mógł się pojawić MS400, kosztujący obecnie 2050 zł; mamy jednak MS300 i wcale się tym nie martwimy, bo nie tylko pokazujemy duże zróżnicowanie, lecz i mniej się nadźwigamy (masa niespełna 10 kg).

Umiarkowaną wielkość dostatecznie dobrze tłumaczy zastosowanie niewielkiego, 8-calowego przetwornika w obudowie zamkniętej. Głośnik zainstalowano z przodu, zasłonięto wciskaną w wyfrezowanie maskownicą, otoczoną łagodnymi łukami, niosącymi ze sobą subtelne przesłanie fi rmowego stylu (większość kolumn Mission ma taki motyw).

Andrzej Kisiel

Parametry
MISSION MS300
Produkowany Tak
Poziom max. (dB) 0
Dolna częstotliwość graniczna 30
Wymiary 34 x 30 x 33
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
Laboratorium
Mission MS300

Mały MS300 trzyma się dzielnie, pokazując spadek -6 dB przy ok. 30 Hz, o ile pokrętło górnej częstotliwości ustawimy po lewej stronie, między skrajną pozycją oznaczoną 30 Hz a połową skali; oczywiście oznaczenie "30 Hz" nie miało oznaczać dolnej granicy pasma, ale górną granicę przy najniższym fi ltrowaniu (ta w rzeczywistości wynosi wtedy ok. 65 Hz, ponad dwa razy wyżej).

Bardzo podobną charakterystykę uzyskujemy w połowie skali, kręcąc dalej w prawo rozszerzamy wyraźnie pasmo aż do 140 Hz (-6dB). Charakterystyka oznaczona kolorem zielonożółtym odpowiada trybowi LFE, tym razem fi ltrowanie jest przesunięte bardzo wysoko - to dobrze, skoro ma się tym zająć zewnętrzny procesor. Nie zejdziemy bardzo nisko ani nisko nie odfi ltrujemy, ale wstydu nie ma.

MISSION testy
CTA408
COPLAND
CTA408
Wzmacniacze stereo

Nawet najsłynniejszym i największym firmom sukces nie jest dany raz na zawsze. Pojawiają się, trwają, a potem (nie)spodziewanie znikają. Historia Coplanda jest wyboista, usłana wzlotami i... W latach 80. Copland wyrósł na autorytet w dziedzinie wzmacniaczy, sławę przyniosły mu modele CTA401 oraz CTA501. W latach 90. rozbudowano ofertę, również o odtwarzacze CD. Dzisiaj jest ona ponownie skupiona na wzmacniaczach (jedyny wyjątek to przetwornik cyfrowo-analogowy DAC215); mamy do wyboru dzielony CTA305/CTA506 oraz zintegrowane CTA405 (dostępny w dwóch odmianach) i CTA408 - najnowszy w ofercie.

E-480
ACCUPHASE
E-480
Wzmacniacze stereo

Accuphase w zasadzie nie wywołuje wśród audiofilów kontrowersji. Wszyscy tę markę znają i szanują, chyba każdy chciałby mieć jakiegoś "Accu", ale na takie "szczęście" potrzeba więcej kasy. Firma zasłużyła sobie na taką reputację 40-letnią historią, konsekwentnie wysoką jakością dźwięku, będącą pochodną technicznej solidności, staranności i fachowości projektantów, co z perspektywy naszych testów widać też w pomiarach laboratoryjnych. Każdy może słyszeć "po swojemu", ale obiektywne parametry zaświadczają, że pochwały dla brzmienia nie są w tym przypadku ani trochę naciągane.

SV-200
VINCENT
SV-200
Wzmacniacze stereo

Wzmacniacze w formatach charakterystycznych dla kompletnych miniwież widzimy ostatnio coraz częściej. Vincent SV-200 wchodzi w ten nowoczesny nurt z rozwagą i elementami konserwatywnymi. Kompaktowa obudowa z jednej strony, z drugiej – klasyczny układ obudowany ostrożnie kilkoma dodatkami. Wyłania się z tego bardzo atrakcyjny produkt, bowiem SV-200 ma w zanadrzu jeszcze co najmniej jedną gorącą niespodziankę. Aby zachęcić i podkreślić audiofilskie ambicje, Vincent proponuje znany u siebie klimat – lampy, a dokładnie konstrukcję hybrydową. W każdym takim przypadku Vincent eksponuje lampy przysunięte do przedniej ścianki i widoczne przez okrągłe okno, a na dodatek dodatkowo podświetlone.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu