PARADIGM
PW800

PW to skrót od Premium Wireless. Produkty tak oznaczone mogą tworzyć system multiroom. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by każdy z nich był używany niezależnie. W ramach koncepcji PW są oferowane dwa modele głośników - PW600 i PW800. Mniejszy już testowaliśmy – to urządzenie, które można wykorzystywać jako pojedynczy głośnik, a także konfigurować w parę stereofoniczną.

Nasza ocena
Wykonanie
Ciężka, stabilna konstrukcja, konwencjonalny system głośnikowy (para układów dwudrożnych), ale na porządnych przetwornikach.
Funkcjonalność
Znakomita aplikacja DTS Play-Fi zapewnia elastyczność konfiguracji systemu i duży komfort obsługi. Dostępna wersja Play-Fi na Kindle Fire. Brakuje BT, nie ma wejścia cyfrowego. Jest wyjście na aktywny subwoofer. System ARC2 do korekcji akustyki pomieszczenia.
Brzmienie
Mocny, obszerny, wszędobylski dźwięk, zdolny zagospodarować duże pomieszczenie. Po dodaniu subwoofera będzie można robić duże imprezy.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Większy PW800 może pracować wyłącznie samodzielnie. W serii PW są dostępne także dwa urządzenia pozwalające na współpracę tych głośników i standardowych systemów audio. PWAmp strumieniuje sygnał, dekoduje, wzmacnia i zwyczajnym gniazdem głośnikowym zasila głośniki; jest bardzo poręczny, ponieważ ma również wejście lokalne i wyjście na subwoofer. Niedawno wprowadzono PWLink spełniający funkcje sieciowe, chociaż pozbawiony wzmacniacza, jest on idealnym elementem pozwalającym włączyć do multiroom kompletny system audio.

Paradigm PW800 opiera się na protokole Play-Fi firmy DTS. Fakt, że z tej platformy korzystają inni producenci, daje duże możliwości w budowaniu systemu nagłośnieniowego. Użytkownik może korzystać z produktów kilku marek, a sterowanie sprowadzić do jednego interfejsu.

Aplikację (bezpłatną) DTS Play-Fi można zainstalować na komputerach PC oraz urządzeniach przenośnych z iOS oraz Android. Jest też wersja na czytniki Kindle Fire. Aplikacja Play-Fi ma znakomity, prosty, interfejs, intuicyjne ikony. Opcje Play-Fi na urządzenia przenośne i komputer nieco się różnią. W wersji na iOS i Android operujemy w ramach aplikacji udostępniającej różne źródła.

Na komputerze PC Play-Fi pełni funkcję "wirtualnej" karty dźwiękowej, odtwarza każdą zawartość muzyczną uruchomioną na komputerze. W systemie z Play-Fi można obsługiwać osiem niezależnych stref. Aplikacja (na sprzęt mobilny) obsługuje szeroką gamę serwisów muzycznych i radiowych (m.in. Tidal, Spotify, Deezer). DTS zaznacza, że lista może się zmieniać, czyli zwiększać, ale już te dostępne zupełnie wystarczą.

Paradigm PW800, podobnie jak pozostałe urządzenia z rodziny PW, nie ma interfejsu Bluetooth, transmisja odbywa się przez sieć - LAN lub WLAN. Producent deklaruje strumieniowanie plików 24 bit/192 kHz (przez przewodowy LAN).

Głośnik komunikuje się poprzez LAN i WLAN, BT nie jest dostępny. Wyposażenie w przyłącza jest skromne, ale obejmuje wyjście na subwoofer. Obydwa USB pełnią wyłącznie funkcje serwisowe

Głośnik komunikuje się poprzez LAN i WLAN, BT nie jest dostępny. Wyposażenie w przyłącza jest skromne, ale obejmuje wyjście na subwoofer. Obydwa USB pełnią wyłącznie funkcje serwisowe.

Produkty z serii PW mają też funkcje korekcji akustyki pomieszczenia. W komplecie z każdym urządzeniem jest mikrofon, który dołącza się do komputera. Najważniejsze jest jednak oprogramowanie ARC2 (Anthem Room Correction 2). Podczas kalibracji głośnik emituje tony testowe, uwzględniając pięć miejsc odsłuchowych, program przelicza dane i na tej podstawie koryguje sygnał. Użytkownik może sobie obejrzeć i zachować raport z każdej takiej kalibracji. Na wykresach widać, co i w jaki sposób zostało poprawione.

Paradigm PW800 na tle innych głośników bezprzewodowych jest urządzeniem średniej wielkości, wyglądającym dość tradycyjnie - bezpiecznie i uprzejmie. Dostępny jest w kolorach czarnym i białym. Przyciski funkcyjne znajdują się z prawej strony obudowy. Zestaw podłączeń obejmuje wyjście subwooferowe, analogowe wejście audio, dwa serwisowe USB i gniazdo LAN. Od strony głośnikowej układ jest konwencjonalny i dość skromny - stereofonię tworzą dwie pary układów dwudrożnych, z 13-cm nisko-średniotonowymi i 25-mm kopułkami wysokotonowymi. Jest jednak wspomniane wyjście subwooferowe, które pozwala przekształcić PW8000 w system o znacznie większych możliwościach.

Odsłuch

To głośnik grający w tym teście najpotężniej albo lepiej powiedzieć - z największą siłą. Brzmienie Paradigma PW800 nie jest zwaliste i ociężałe, lecz jego swoboda i zdolność do nagłośnienia dużego pomieszczenia dają mu przewagę nad konkurentami i pozwalają mu znaleźć zastosowanie w sytuacjach, w których inne tego typu systemiki zwyczajnie nie dają już rady. O ile Naim wspiął się na wyżyny jakości, o tyle Paradigm serwuje dźwięk w niezwykłej ilości, wcale przy tym nie rezygnując z podstawowego porządku i zrównoważenia.

Nie chodzi tylko o to, że Paradigm może zgrać głośno (a może) - on jakimś sposobem wciska się w każdy kąt, nawet grając cicho. Musi zatem mieć opanowane bardzo dobre rozpraszanie; nie może to przekładać się na precyzyjne odwzorowanie sceny, jakie pojawia się przy Definitive, ale coś za coś - Paradigm działa tak, jak tego typu urządzenie działać powinno.

Środek ciężkości jest przesunięty nieco w stronę niskich tonów, średnica jest gęsta, ale i plastyczna, wychodzą z niej ładne wokale i nagrania akustyczne. Bas jest bardzo solidnym fundamentem; nie tylko mamy go pod dostatkiem, ale też jego dynamika utrzymuje się na dobrym poziomie, nawet przy wysokich poziomach – nic się nie rozlewa, nie korkuje, muzyka może śmiało podążać do przodu. W przypadku PW800 mamy możliwość podłączenia aktywnego subwoofera, ale jest on tutaj potrzebny nawet mniej niż przy innych głośnikach tego testu.

PW800 jest wyposażony w mikrofon pomagający w kalibracji głośnika w danym pomieszczeniu odsłuchowym. Wykorzystano program ARC2 firmy Anthem.

PW800 jest wyposażony w mikrofon pomagający w kalibracji głośnika w danym pomieszczeniu odsłuchowym. Wykorzystano program ARC2 firmy Anthem.

Grzegorz Rogóż

PARADIGM testy
Ottava SC-C50
TECHNICS
Ottava SC-C50
Głośniki bezprzewodowe

Kiedy kilka lat temu Technics wracał po długiej nieobecności na rynek audio, na pierwszym etapie przypominania o sobie postawił przede wszystkim na sprzęt wysokiej klasy - powiedzmy nawet, że hi-end. Gdy wszyscy już ochłonęli i zrozumieli, z jaką potęgą mają do czynienia, Technics zajął się (jak to zresztą zaplanował) projektami praktyczniejszymi, a więc w cenach przystępniejszych. Wciąż jednak obowiązuje podział na Panasonica i Technicsa, z których ten drugi ma przywilej oznaczać produkty z wyższej półki. Seria Ottava o pomysł na nowoczesne audio, którego podstawową cechą ma być kompletność, bo chociaż urządzenia mają zróżnicowane formy, to wszystkie można podciągnąć pod hasło all-in-one. W każdym zestawie/ urządzeniu jest źródło, wzmacniacz, głośniki - w jednej lub w kilku obudowach.

Music 5
DYNAUDIO
Music 5
Głośniki bezprzewodowe

Popularność głośników bezprzewodowych jest tak ogromna, że skłania do ich produkowania również firmy, które wcześniej z urządzeniami audio nie miały żadnego doświadczenia, a z dźwiękiem o tyle, o ile był to np. dźwięk odkurzacza lub ekspresu do kawy. Jest jednak wiele udanych, grających na różne sposoby. Jednak najpewniejszym sposobem, gdy nie chcemy długo szukać, jest zwrócenie się do jednego z głośnikowych specjalistów. Wiedza z tej dziedziny najlepiej zaprocentuje również tutaj, a jednym z niekwestionowanych autorytetów jest Dynaudio. Rok temu zaprezentowała całą rodzinę Music. Składa się ona z czterech modeli – od najmniejszego, mieszczącego się niemal w dłoni Music 1, aż po giganta Music 7. Testowaliśmy już Music 3, teraz sięgamy na wyższą półkę.

Pulse 2i
BLUESOUND
Pulse 2i
Głośniki bezprzewodowe

Jeszcze zanim idea sieciowych rozwiązań multiroom opanowała całą branżę, Bluesound zajął ważne miejsce na tym rynku nie tylko z produktami, ale też z wizerunkiem marki skupionej na nowej koncepcji. Pomysł szybko rozprzestrzenił się poza "grajki" samego Bluesounda, objął sprzęt Hi-Fi współpracującej marki NAD, a nawet zespoły głośnikowe Dali. Bluesound podszedł do tematu kompleksowo - podjął się stworzenia rozwiniętego systemu, którego głośnik bezprzewodowy byłby tylko i aż elementem, ale samodzielnym, funkcjonującym zarówno w pojedynkę, jak i w całym zespole. Przygodę z tym sprzętem można zaczynać od różnych urządzeń, my zajmujemy się największym głośnikiem nowej serii "Gen2i" - Pulse 2i.

Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu