• Testy
    • Sprzęt stereo
    • Kino domowe
    • Videotesty
    • Marki
  • Vademecum
    • FAQ
    • Słownik
  • Aktualności
    • Sprzęt
    • Promocje i prezentacje
    • Branża
    • Newsroom
  • Muzyka
    • Newsy
    • Recenzje
    • Wywiady
  • Sklepy
    • Wszystkie miasta
    • Będzin
    • Białystok
    • Bielsko-Biała
    • Bochnia
    • Bydgoszcz
    • Częstochowa
    • Gdańsk
    • Gliwice
    • Jaworzno
    • Jawor
    • Kalisz
    • Katowice
    • Kielce
    • Konin
    • Kraków
    • Legnica
    • Lublin
    • Łódź
    • Marki
    • Małkowo
    • Olkusz
    • Olsztyn
    • Oświęcim
    • Opole
    • Pabianice
    • Poznań
    • Radom
    • Rybnik
    • Rydzyna
    • Rzeszów
    • Słupsk
    • Sopot
    • Szczecin
    • Toruń
    • Warszawa
    • Wejherowo
    • Wrocław
    • Zielona Góra
  • Dystrybutorzy
  • Magazyn
  • Forum
  • Newsletter
Nagrody
EISA 24/25
Galeria OPERA LOUDSPEAKERS Seconda

OPERA LOUDSPEAKERS Seconda

Zespoły głośnikowe
Powrót do testu
Opera Seconda.
1 / 9 Następne
Nóżki z kolcami tylko dyskretnie wychodzą poza obrys obudowy - więcej nie trzeba, aby kolumna stała stabilnie.
2 / 9 Następne
Solidne, wygodne zaciski - bez udziwnień, ale z klasą.
3 / 9 Następne
Boczne ścianki nie udają, że są złożone z klepek litego drewna, ale naturalny fornir (orzechowy) wygląda godnie i stylowo.
4 / 9 Następne
Takie przejście między frontem a górną ścianką, nietypowe dla innych włoskich projektów, jest bardzo korzystne akustycznie. Aby dobrze wyglądało, musi być umiejętnie wkomponowane w całą sylwetkę - w Secondzie wygląda świetnie. Włosi po prostu mają talent
5 / 9 Następne
Szlachetność obudowy nie kończy się na jej kształtach, wykończeniu, ani nawet na systemie zamkniętym - starannie wykonano też detale wewnętrzne, podfrezowując otwory dla głośników nisko-średniotonowych tak, aby uniknąć rezonansów "tunelowych" w grubym przecież froncie.
6 / 9 Następne
We włoskiej Operze grają głównie Duńczycy i czasami Norwegowie - obydwa przetworniki zastosowane w Secondzie dostarczył Scan-Speak. 18-cm nisko-średniotonowe (jeden z nich filtrowany niżej, jako niskotonowy) to modele opracowane specjalnie dla Opery, 25-mm kopułkowy wysokotonowy to bardzo zacny, standardowy model D2608/913000, dawniej najlepszy wysokotonowy w ofercie Peerlessa (HDS tweeter), zaprojektowany w czasach, gdy obydwie fi rmy blisko współpracowały.
7 / 9 Następne
Jedna z najlepszych, jedwabnych, dokładnie jednocalowych kopułek wysokotonowych - stosowana przez Operę we wszystkich modelach serii Classica. Dziesięć lat temu opracowana przez Peerlessa (HDS tweeter), następnie przejęta przez Scan-Speaka, więc dzisiaj produkowana znowu w Danii, pod symbolem D2608/913000. Gruby, wyprofilowany, aluminiowy plaster frontu utrzymuje ciężki, podwójny układ magnetyczny.
8 / 9 Następne
Głośniki z membranami aluminiowymi, niezależnie od ważnych w tej sprawie parametrów T-S, pasują szczególnie do obudów zamkniętych, które z założenia są wytłumiane mocniej niż bas-refleksy i nie zagrażają tak bardzo "uderzeniem powrotnym" fali odbitej wewnątrz obudowy w tylną stronę membrany.
9 / 9 Początek
Powrót do testu
Newsletter
O nas
  • Kontakt
  • O nas
  • Newsroom
  • Autorzy
Informacje prawne
  • Regulamin
  • Licencje
  • Polityka prywatności
Wydawca
Wydawnictwo AVT-Korporacja Sp. z o.o.
ul. Leszczynowa 11
03-197 Warszawa
tel: 22 257 84 99
fax: 22 257 84 00
avt@avt.pl
avt.pl
© 2025 AVT