W tym miejscu,
w tak pomysłowy sposób,
pozwalający przewodom biec elegancko, bezpośrednio
po podłodze, można było zainstalować tylko
jedną parę zacisków przyłączeniowych.
1 / 9 Następne
Typ głośnika
wysokotonowego
określa
najważniejszą
różnicę
między Aurą
60 a Mantrą
60; w Aurze
mamy
klasyczną
kopułkę,
w Mantrze
- przetwornik
kopułkowo-
pierścieniowy.
2 / 9 Następne
Są małe, ale budzą zaufanie sztywną membraną,
dużym zawieszeniem, mocnym magnesem, estetycznym
pierścieniem kosza. Nawet najlepsze 12-tki nie
potrafią w pojedynkę tyle, co większe przetworniki,
lecz wespół w zespół dadzą radę.
3 / 9 Następne
Aura 60 jest
wąska, ale
względnie dość
głęboka, co nadaje
jej powagi
i odróżnia
od cienkich
i płytkich słupków
popularnych
zestawów
wielokanałowych.
4 / 9 Następne
Wylot bas-refleksu
znajduje się na tylnej
ściance, ma średnicę
7 cm i dość krótki
8-cm tunel; mimo
że w obudowie
zmieściłby się
dłuższy, prowadzący
do niższego strojenia
układu, to nie byłoby
to skuteczne przy
zastosowaniu małych
głośników o wysokiej
własnej częstotliwości
rezonansowej.
5 / 9 Następne
Zatyczka w cokole
zaślepia otwór, przez
który można wsypać
balast (piasek) do
izolowanej komory
w dolnej części
obudowy.
6 / 9 Następne
Rzadko już spotykane stalowe kosze wcale nie są tu
anachroniczne - mają wentylację pod dolnym zawieszeniem,
w prześwicie widać aluminiową cewkę z otworami,
wykrojonymi również w samej membranie
(powyżej resora).
7 / 9 Następne
Głośnik wysokotonowy to kopułka Vify popularnej
od wielu lat serii BC.
8 / 9 Następne
Wystarczyło wykręcić
dwa - górny to średniotonowy,
dalej jeden z czterech
niskotonowych; obydwa są
tego samego typu, tylko
inaczej filtrowane.
9 / 9 Początek