Wyprowadzenie poza
łówną skrzynkę obudowy głośnika
wysokotonowego
to wyraźne odejście
od reguły
ustanowionej
dla serii CM,
w której wszystkich
(wcześniejszych)
konstrukcjach
tweeter był
zainstalowany
konwencjonalnie
- na płaskim
froncie.
1 / 7 Następne
Swoje powinowactwo z referencyjną
serią 800 i wyraźną techniczną
przewagę nad innymi modelami
serii CM (nawet nad najbliższym, też
trójdrożnym CM9), CM10 przejawia na
kilka sposobów; głośnik średniotonowy
nie jest przykręcony do przedniej ścianki
(chociaż tam się znajduje,
ale to nie to samo...), lecz za
pośrednictwem długiego
trzpienia - do tylnej.
2 / 7 Następne
Zespolony moduł
podwójnego
gniazda i otworu
bas-refleks
(z profilem
"flowport")
służy w wielu
modelach B&W
od wielu lat;
wciąż wygląda
estetycznie i odpowiednio
do tej
klasy cenowej,
chociaż trochę
się już opatrzył,
a wzornictwo
serii CM jest
w nieco innym
stylu.
3 / 7 Następne
Niech dobrze przyjrzą się wszyscy naśladowcy tej
koncepcji. Nie wystarczy głośnik wysokotonowy
wystawić "na wierzch"; ma to sens i przynosi więcej
korzyści niż strat tylko wówczas, gdy bezpośrednio
dookoła membrany wykona się zaokrąglenie (fragment
torusa), usuwając ostrą krawędź lub przynajmniej
przesuwając ją znacznie do tyłu. Aluminiowa kopułka to
standard w serii CM, ale i ona została dla modelu CM10
zmodyfikowana.
4 / 7 Następne
Widoczne z zewnątrz elementy przetwornika średniotonowego
wskazują, że to model taki sam, jak stosowany
w konstrukcjach serii 800; jest więc zarówno
mocowanie "odtylne", jak i zawieszenie FST (cieniutka
gąbka na łączeniu membrany z koszem) i nieruchomy,
metalowy (prawdopodobnie aluminiowy) korektor fazy.
Membrana z Kevlaru - żółta oczywistość.
5 / 7 Następne
Przetworniki niskotonowe mają membrany celulozowe,
w środku zamknięte profilami przypominającymi
korektory fazy, ale tym razem są one częścią "masy
drgającej" - tak uczenie nazywa się wszystko, co się
rusza w głośniku.
6 / 7 Następne
Układ rezonansowy obudowy CM
jest zestrojony nisko nawet przy
tunelu całkowicie otwartym, mimo to
dostajemy możliwość dalszego "poskromienia"
basu; włożenie samego
pierścienia przestraja układ jeszcze
niżej, ale w praktyce tylko obniża
poziom basu w użytecznym zakresie;
całkowite zamknięcie
7 / 7 Początek