Głośniki niskotonowe fascynują swoją enigmatycznością.
Z zewnątrz membrana jest płytką miską
(oksydowane na czarno aluminium), ale
1 / 8 Następne
Epokę i modę, do której należy seria R, doskonale
widać w tym fragmencie - prosta forma, ostre
krawędzie, ciemna, naturalna okleina; elegancja
minimalizmu, dobrych materiałów i perfekcyjnego
wykonania detalu.
2 / 8 Następne
Maskownicę ozdobiono od
wewnątrz nadrukiem z firmowym
logo, ale dla estetyki i działania
jest jednak ważniejsze, że jest
ona cienka, a otwór wokół modułu
Uni-Q sfazowano tak, aby zmniejszyć
odbicia od ostrych krawędzi
(przy głośnikach niskotonowych,
promieniujących długie fale, nie
jest to już potrzebne).
3 / 8 Następne
KEF R900.
4 / 8 Następne
Na tylnej
ściance wyprowadzono
wszystkie tunele
bas-refleks,
a są w sumie aż
cztery - po dwa
z każdej komory.
To jednak nie
wszystko na ich
temat...
5 / 8 Następne
Każdy z tuneli może zostać zamknięty zatyczką,
co tworzy sporą liczbę kombinacji zestrojenia obydwu
komór i całego zespołu; przyglądając się uważniej,
zobaczymy, że każda z zatyczek składa się (podobnie
jak w CM10 B&W) z dwóch elementów - pierścienia
i wewnętrznego koreczka ostatecznie zamykającego
otwór. Oznacza to, że liczba kombinacji jeszcze rośnie...
6 / 8 Następne
Pierwsze wrażenie - czy to trzy pary zacisków
do tri-wiringu? Szybko jednak ustalamy, że środkowa
para to nie zaciski, ale jakieś pokrętła... W takim
razie regulacje? Też nie - to bardzo praktyczne
zwory. Kręcimy w prawo i obwód zwarty, w lewo -
otwarty. Tylko jak tu się teraz popisywać audiofilskimi
odcinkami kabli w roli zworek...?
7 / 8 Następne
Moduły Uni-Q stosowane w najnowszych modelach
KEF-a przyciągają uwagę jeszcze bardziej
niż poprzednie. Błyszczą się obydwie membrany
i nie tylko; na średniotonowej widać promieniste
przetłoczenia, a wokół kopułki, na krótkim stożku,
zbudowano dyfuzor - z dziewięciu "listków".
8 / 8 Początek