XINDAK DAC-5

XINDAK
DAC-5

Przetworniki C/A

Xindaka znamy od dłuższego czasu. "Wypasione" produkty za stosunkowo niewielkie pieniądze często wykorzystują lampy, które nadają im audiofilski sznyt. Przetwornik C/A Xindak DAC-5 nie jest wyjątkiem.

Xindak DAC-5  to sporej wielkości urządzenie, przypominające bryłą średniej wielkości wzmacniacz zintegrowany. Na wykonanej z płata aluminium ściance przedniej znajduje się mechaniczny wyłącznik sieciowy z podświetlaną na niebiesko obwódką, guzik "Input", którym wybieramy między jednym z dwóch wejść, dwie diody informujące o wybranym wejściu, diodę sygnalizującą synchronizację z napędem, guzik "Mode" oraz dwie diody, wskazujące, jaką wartość upsamplingu wspomnianym guzikiem wybierzemy.

Z tyłu nie ma zbyt wiele, ale to, co jest, wygląda bardzo przyjemnie. Są dwa wejścia cyfrowe - RCA i TOSLINK. Nie znalazłem nigdzie informacji, jaki sygnał jest przez nie akceptowany. Wyjściowe RCA występują w dwóch parach - osobne dla wyjścia z sekcji półprzewodnikowej i osobne z lampowej. Towarzyszy im para gniazd XLR - tylko z wyjścia półprzewodnikowego. 

Przy wejściu cyfrowym straż pełni odbiornik cyfrowy Cirrus Logic CS8414, pracuje on z wartościami granicznymi 24 bity i 96 kHz. Za nim jest przetwornik cyfrowo-analogowy Analog Devices AD1852, 24/192 o dynamice 114 dB. Część analogowa jest bardzo rozbudowana. Po zdekodowaniu sygnału cyfrowego trafiamy do układów Burr-Browna OPA2604, pracujących w konwersji prądowo-napięciowej.

Obudowane są bardzo dobrymi opornikami i polipropylenowymi kondensatorami. Jedna gałąź trafia do lampy 6922EH Electro-Harmonixa (podwójna trioda małej mocy), druga gałąź biegnie do układów scalonych Burr-Browna OPA134, z prestiżowej serii SoundPlus, stamtąd zaś do tranzystorów wyjściowych. Sygnał do gniazd XLR prowadzony jest w całości w formie zbalansowanej.

Brzmienie

Z lampą dostajemy dźwięk niecogładszy, z mocnym, pełnym basem. A "krzem w torze" poprawia rozdzielczość, różnicowanie i akcentuje rytm. Różnice słychać także między upsamplingiem 96 kHz i 192 kHz, jednak są one znacznie mniejsze niż np. przy Stello DA100 Signature. Wyższa częstotliwość nieco wycofuje górę i jeszcze bardziej wygładza dźwięk. 

Dźwięk ma duży wolumen, zaś scena wykracza poza kolumny z obydwu stron. Głębia sceny też była niezła. To wszystko z CD. Zasadnicza zmiana jaka zaszła, była wynikiem podłączenia Xindaka DAC-5 do odtwarzacza plików wysokiej rozdzielczości. Dźwięk wyszlachetniał, nieco złagodniał - ale w dobrym tego słowa znaczeniu, tj. mniej w nim było "cyfry". Największa zmiana dotyczyła jakości wysokich tonów, teraz jedwabistych i spójnych. Nie wiem, czy to wlaśnie konstruktorzy Xindaka DAC-5 mieli na myśli, ale tak wyszło - z 24-bitowymi plikami - bo tu zmiany były największe - dźwięk jest znacznie, znacznie lepszy niż z 16-bitowymi.

Wojciech Pacuła

Parametry

XINDAK DAC-5

  • Produkowany Tak
  • Regulacja wyjścia Nie
  • Wejście cyfrowe Koax, O
  • Bity / częstotliwość 24/96
  • Słuchawki Nie
  • Wyjścia analogowe RCA, XLR

Podstawowe dane

  • 2 300 zł

Nasza ocena

  • Wykonanie: Solidna obudowa, w środku układy cyfrowe już nie najnowsze, ale zasilanie bardzo solidne i sekcja analogowa zaawansowana - z lampą na wyjściu.
  • Funkcjonalność: Tylko dwa wejścia, dwie pozycje upsamplingu, którego nie można jednak wyłączyć. Jest wskaźnik synchronizacji, nie ma wskaźnika częstotliwości próbkowania.
  • Brzmienie: Wyrównane, solidne, bez przekłamań. Bardzo dobra scena. Znakomicie z plikami hi-res, 24- bitowymi.
IFI AUDIO Pro iDSD

IFI AUDIO
Pro iDSD

Cena: 12 990 zł

ROKSAN K3 DAC

ROKSAN
K3 DAC

Cena: 7 000 zł

PINK FAUN  DAC 3.32

PINK FAUN
DAC 3.32

Cena: 8 300 zł

Zobacz także
Audio - marzec 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Test pięciu podstawkowych "monitorów", chociaż układowo dość prostych (dwudrożnych), został wzbogacony o wyjątkowo rozwinięte opisy konstrukcji i komentarze wyników pomiarów, odnoszące się też do wielu ogólniejszych wątków. Do tego finał testu wspaniałych, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj

IFI AUDIO
Pro iDSD

IFI AUDIO Pro iDSD

Od wielu lat dobrą praktyką w AUDIO są testy porównawcze, pozwalające przyglądać się kilku urządzeniom w zbliżonym przed...