PARROT
ZIKMU

W towarzystwie firm znanych już z łamów "Audio", marka Parrot to zupełna egzotyka; producent zajmuje się przede wszystkim słuchawkami... do telefonów komórkowych oraz samochodowymi zestawami głośnomówiącymi. Zikmu jest jednak wyjątkowym projektem i, jak się okazuje, najdroższym w całej grupie!

Nasza ocena
Wykonanie
Artyzm, awangarda formy, jeden z najoryginalniejszych systemów dokujących na rynku, nowoczesna technologia głośnikowa i elektoniki.
Funkcjonalność
Bezprzewodowa komunikacja między głośnikami i źródłami dźwięku (Wi-Fi, Bluetooth), wygoda ustawienia kolumn.
Brzmienie
Bardzo obszerne, z łatwością wypełnia każde pomieszczenie, dobra stereofonia, klarowny bas i środek, przygaszona góra.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Zikmu to wspólne dzieło marki Parrot oraz Philippe Starcka, wizjonerskiego projektanta, autora wielu niezwykłych przedmiotów użytkowych - od butelek do wody mineralnej, przez motocykle, aż po wystrój apartamentów w najbardziej prestiżowych hotelach na świecie. Można się więc spodziewać, że od strony wizualnej Zikmu będzie czymś zupełnie wyjątkowym, i tak rzeczywiście jest. Stacja dokująca to w tym przypadku dwie wolnostojące kolumny w kształcie spłaszczonych u góry stożków. Całość pokryta jest błyszczącymi lakierami, do wyboru w czterech kolorach.

Nie znam nikogo, kto widząc Parrot Zikmu mógł przejść obok nich obojętnie. Nie wiadomo, czyje umiejętności stoją za aspektami technicznymi, jednak Parrot Zikmu mają się czym pochwalić także i w tym względzie. Kolumny mierzące 75 cm komunikują się ze sobą bezprzewodowo, trzeba tylko każdą z nich podłączyć do źródła zasilania. Na szczycie jednej z nich wbudowano port stacji dokującej, podczas gdy to samo miejsce w drugiej kolumnie zajmuje panel z przyciskami dotykowymi.

Obsługa urządzenia może odbywać się także z dołączonego, prezentującego się równie znakomicie, co same kolumny, pilota (fale radiowe). Wewnątrz obudowy każdej kolumny znalazł się bardzo interesujący układ elektryczno-akustyczny. W górnej części umieszczono dwa płaskie panele NXT, dzięki którym sposób promieniowania kolumny jest zbliżony do źródła bipolarnego.

Dookólny model rozpraszania fal dźwiękowych wiąże się z chęcią wypełnienia dużego pomieszczenia dźwiękiem, a designerski projekt i specyfika produktu nie będą wcale związane z precyzyjnym, zgodnym z audiofilską sztuką ustawieniem kolumn, które zajmą najprawdopodobniej raczej "swobodne" miejsca w pokoju.

Panele NXT odtwarzają środek i górę pasma, a w podwyższonej podstawie zintegrowano moduł subbasowy z 17-cm wooferem w obudowie bas-refleks. Całość napędza trzykanałowy wzmacniacz impulsowy o mocy 3 x 50 W, podział pasma realizuje procesor DSP. Oprócz umieszczonej na szczycie stacji dokującej sygnał można jeszcze doprowadzić na dwa inne sposoby - bezprzewodową komunikacją Bluetooth oraz Wi-Fi.

Bez problemu zasilimy kolumny z dowolnego nowoczesnego telefonu komórkowego lub np. komputera. Producent dodaje specjalny pakiet oprogramowania ułatwiający "podłączenie" kolumn oraz zdalne (z komputera) sterowanie ich funkcjami.

BRZMIENIE

Zikmu potrafi dostarczyć obszerny, duży dźwięk - w końcu to namiastka systemu Hi-Fi z kolumnami wolnostojącymi. Łatwość, z jaką nawet bardzo duże pomieszczenie jest wypełniane dźwiękiem, pozwala myśleć o Zikmu jako podstawowym zestawie, oczywiście wciąż dalekim od audiofilskich zalet. Po stronie ograniczeń (wysoka cena nie pozwala przejść obok nich obojętnie) należy wymienić górę pasma, która jest nieco przytłumiona.

Środek gra już w sposób bardziej ofensywny, w pełni satysfakcjonuje czytelnością nawet na wysokich poziomach głośności. Bas jest dobrze uporządkowany, nieźle rozciągnięty, rytmicznie prowadzi przez wszystkie nagrania. Zadaniem Parrota Zikmu, podobnie jak i każdej innej stacji, nie jest kreowanie audiofilskiej przestrzeni, jednak akurat w tym przypadku możemy liczyć na znakomitą panoramę stereofoniczną, której zwykle w urządzeniach z jednego pudełka w ogóle nie można doświadczyć.

Parametry
PARROT ZIKMU
Produkowany Tak
Stacja dokująca dla iPoda Nie
USB Tak
Wi-Fi
Bluetooth tak
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
PARROT testy
NAD C538
C538

NAD zdecydowanie zmierza ku nowoczesności. Rozwiązania strumieniowe, bezprzewodowa transmisja Bluetooth i Wi-Fi, pliki, smartfony i inne cuda współczesnego świata – wszystko to jest już dostępne w podstawowej serii Classic. Ale znajdziemy tam również trzy odtwarzacze CD. Zarówno najlepszy C568, jak i środkowy C546BEE, są w ofercie już od dłuższego czasu, najtańszy C538 dołączył do nich w wakacje zeszłego roku.

DCD-800NE
DENON
DCD-800NE
Odtwarzacze CD (CD/SACD)

W nowej serii 800 Denon umieścił integrę PM-800NE, odtwarzacz sieciowy DNP-800NE i płyt CD - DCD-800NE. Wszystkie urządzenia dopasowano wizualnie, obudowy są zunifikowane, dostępne w wersjach srebrnej oraz czarnej.

Topaz CD10
CAMBRIDGE AUDIO
Topaz CD10
Odtwarzacze CD (CD/SACD)

Firma Cambridge Audio skoncentrowała się ostatnio na droższych urządzeniach z serii Edge, wprowadziła też wyjątkowy gramofon Alva TT. Wszędzie tam kipi od rozwiązań związanych ze strumieniowaniem (również w gramofonie). Aby trafić na klasyczny odtwarzacz CD, trzeba się cofnąć do serii Azur i do niskobudżetowej serii Topaz, gdzie znajdziemy dwa modele – Topaz CD5 oraz Topaz CD10.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu