MONITOR AUDIO
i-Deck 200

Kolejna firma, kojarzona do tej pory głównie z audiofilskimi głośnikami, postanowiła powalczyć o "skompresowanego" klienta, a mając taką reputację jak Monitor Audio, nie wypadało jej raczej wypuścić knota. Mam wrażenie, że pomysł wzorniczy niesie jakieś podprogowe przesłanie skierowane nie tylko do audiofilów, ale do wszystkich facetów.

Nasza ocena
Wykonanie
Piękny seksowny design, głośniki, jakie występują w dużych kolumnach.
Funkcjonalność
Zawiera prawdziwy system autokalibracji!!! I zapas mocy, który – zamiast w jazgot – przekuwany jest w jakość i równowagę dźwięku.
Brzmienie
Szlachetne, szanuje wokale i zachowuje uprzejmą powściągliwość na skrajach pasma.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie

Wypakowując Monitor Audio i-Deck 200, znalazłem tylko trzy składniki: samo urządzenie, przewód zasilania i pilot. Dlaczego tego tak mało? Już po kilku minutach stało się jasne, że nic więcej nie jest do szczęścia potrzebne.

Najpierw zasilanie - cała sekcja zasilania czterech wzmacniaczy znajduje się wewnątrz obudowy; małe "ogryzki" rodem z laptopów nie dałyby rady z utrzymaniem parametrów prądowych wymaganych przez to urządzenie.

Zresztą, czy ktoś kiedyś widział wydajny wzmacniacz z zasilaczem od laptopa w komplecie? Innym obszarem wszelakiego wyposażenia dodatkowego są zwykle klamoty niezbędne do fizycznego dopasowania różnej wielkości modeli iPodów do stacji dokującej. A co tutaj mamy? Jak zwykle genialne rozwiązania są najprostsze - Applowski wtyk wraz z dociskającą go sprężynką jest osadzony ruchomo, więc czego byśmy na niego nie nadziali, to on się dostosuje, a samo urządzenie znajdzie solidne oparcie w przypominającej szpatułkę od lodów podpórce. Prawda że fajne?

Pilot dołączony do stacji Monitor Audio i-Deck 200, na tle konkurencji, ma nieco okrojoną funkcjonalność - działa jak typowy pilot od CD. Nie można nim nawigować po menu, ale uwzględniwszy, że sam iPod jest dostępny bez żadnych utrudnień, nie będzie to bolało. Kompakt też sam sobie płyt nie zmienia. Próżno szukać gniazd wideo. Znajdziemy za to wejście mini-jack, pozwalające na podłączenie zewnętrznych źródeł audio, z komputerem włącznie.

Po każdorazowym podłączeniu zasilania (podłączenie przewodu) słychać kilka tajemniczych dźwięków. To działa APC (Automatic Position Correction) - system kalibracyjny zbierający poprzez wbudowany mikrofon informacje o otoczeniu akustycznym urządzenia. Dane lądują w procesorze DSP, zarządzającym indywidualnie owymi czterema wzmacniaczami zasilającymi niezależnie cztery głośniki. Tak więc i-Deck dopasowuje się do akustyki pomieszczenia i swojej lokalizacji. Kolejną cechą wyróżniającą są wzmacniacze oraz głośniki wytworzone w tej samej technice, co spotykane w dużych kolumnach firmy - z membranami C-CAM.

Odsłuch

Brzmienie Monitor Audio i-Deck 200 jest swobodne, jasne, przestrzenne. i-Deck może pojawić się nawet bardzo blisko ściany, gdyż z uwagi na swój system kalibracyjny potrafi mocno przyciąć bas w celu uniknięcia dudnienia. Potencjalnego nabywcę czeka jednak nieco zabawy ze znalezieniem optymalnej lokalizacji dla tak ambitnego urządzenia – polecam eksperymenty z kalibrowaniem go w miejscach innych niż to, w którym się ostatecznie znajdzie, co daje czasem bardzo interesujące efekty.

Można się tego spodziewać - skalibrowany na środku pokoju, a potem ustawiony pod ścianą, przyłoży nam basem, a czasami o to chodzi… Jako urządzenie nieprzeznaczone do dyskotek Monitor Audio i-Deck 200 lepiej czuje się przy niskich i średnich poziomach głośności. Częścią pasma, robiącą największe wrażenie, jest niewątpliwie środek pięknie przekazujący wokale.

Dla poszukujących czegoś mniejszego dostępny jest również model i-Deck 100, tańszy o około 500 zł. Różnice ograniczają się do mocy wzmacniaczy i mniejszych głośników, ale ogólna koncepcja pozostaje ta sama.

Waldemar (Pegaz) Nowak

Parametry
MONITOR AUDIO i-Deck 200
Produkowany Tak
Stacja dokująca dla iPoda Tak
Wejścia/wyjścia mini-jack
USB Tak
Wi-Fi
Bluetooth nie
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
MONITOR AUDIO testy
Melody M-CR611
MARANTZ
Melody M-CR611
CD amplitunery

M-CR611 jest nowym komponentem w serii Melody. W tańszym urządzeniu M-CR511 brakuje przede wszystkim czytnika CD, występują także inne ograniczenia funkcjonalne. Obydwa modele są sprzedawane zarówno jako samodzielne urządzenia, jak też wraz z parą monitorów.

One (CD-RX30)
CAMBRIDGE AUDIO
One (CD-RX30)
CD amplitunery

CA oferuje dwa kompaktowe urządzenia stereofoniczne oraz dedykowane do nich głośniki. Najbardziej klasycznym, chociaż niedawno wprowadzonym do sprzedaży, jest właśnie testowany przez nas CD-amplituner One (jego oficjalny symbol - CD-RX30). Odtwarza płyty CD, ma oczywiście wbudowany wzmacniacz, ale nie strumieniuje plików z sieci.

CR-101DAB
TEAC
CR-101DAB
CD amplitunery

CD-amplituner Teaca jest malutki. To nie zarzut - w tej kategorii urządzeń to ważna zaleta dla wielu klientów. O jego umiarkowanych wymiarach można wnioskować patrząc już tylko na opakowanie. Sam CR-H101DAB ma tylko nieco ponad 18 cm szerokości, 9 cm wysokości i 22 cm głębokości. Jest jednak stosunkowo ciężki i bardzo solidnie wykonany, robi naprawdę doskonałe wrażenie.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu