Płyta jest kontynuacją oryginalnego albumu Vikingura Olaffsona "Debussy · Rameau" (2020), który przekroczył już 21 milionów odtworzeń, zwiększając łączną liczbę odtworzeń muzyki Ólafssona do 125 millionów. Sprawiło to, że Daily Telegraph okrzyknął go - cytujamy - "nową supergwiazdą klasycznego fortepianu".
Album trafił ponadto na szczyty amerykańskich i brytyjskich list przebojów muzyki klasycznej, a także uplasował się wysoko na niemieckich listach przebojów muzyki pop.
Zapowiedzi wydawnictwa "Debussy · Rameau Reflections" towarzyszy światowa premiera opracowania kompozycji Debussy'ego, "La Damoiselle élue", autorstwa Hani Rani - polskiej pianistki, kompozytorki i wokalistki, która osadziła wzniosłą muzykę Debussy'ego w medytacyjnym, elektroakustycznym pejzażu dźwiękowym.
Czytaj również recenzję płyty Vikingura Olafssona "Philip Glass · Piano Works"
Jak opisuje Hania Rani: "Pracując nad nową interpretacją tego dzieła, postanowiłam przyjrzeć się emocjom, jakie wywołują otwierające akordy, zwane również Circle Charm. Ten motyw harmoniczny stał się podstawą całego opracowania, utrzymując tym samym kompozycję w medytacyjnym charakterze i atmosferze oczekiwania.
Na tym fundamencie zbudowałam melodię, delikatny utwór błądzący gdzieś w oddali – korespondujący z liryczną ekspresją oryginalnego dzieła Debussy'ego. Powtarzająca się sekwencja akordów i rozwijająca się linia melodyczna coraz bardziej zagęszczają fakturę utworu, ostatecznie doprowadzając do kulminacji w części środkowej, która wpuszcza do niego nieco światła i nadziei.
Podobnie jak w oryginalnym preludium Debussy'ego, zakończenie jest powrotem do znanych początkowych akordów, które zamykają całość. Trudno więc powiedzieć dokładnie, jaki jest koniec i jaki jest początek tej muzycznej historii. Czy to naprawdę się kończy, czy trwa nadal, wybrzmiewając bezgłośnie w ciszy?".
Kolejne utwory z albumu "Debussy · Rameau Reflections" ukażą się w listopadzie i pierwszym kwartale 2021 r., premiera pełnego albumu zaplanowana jest zaś na 12 marca 2021 r.
Na płycie znajdą się również interpretacje autorstwa samego Ólafssona oraz innych współczesnych artystów, w tym islandzkiego wokalisty i autora piosenek Helgi Jónssona, islandzkiego duetu Hugar, postrockowego minimalistycznego zespołu Balmorhea z Teksasu oraz Christiana Badzury`ego, wiceprezesa A&R New Repertoire w Deutsche Grammophon.
Trafiły tu także niewydane wcześniej nagrania Ólafssona - "Pour le piano" Debussy'ego oraz wybór preludiów tego kompozytora, z których dwa - "Bruyères" i "Canope" - zostały nagrane zarówno na pianinie, jak i fortepianie Steinwaya, aby zaoferować słuchaczom kontrastujące ze sobą wrażenia.
Niezwykła oryginalność i potężna muzyczna wiarygodność Víkingura Ólafssona sprawiły, że w ciągu zaledwie kilku lat szturmem podbił świat muzyki, stając się jednym z budzących największe zainteresowanie współczesnych artystów.
Źródło: Universal Music Polska