W całej konstrukcji jest jeden niepozorny otwór bas-refleks, ale współpracuje on tylko z dolnym głośnikiem, niskotonowym. Zaciski głośnikowe są pierwszorzędne, zresztą z zewnątrz całe 22L robią wrażenie znacznie bardziej luksusowych, niż większość kolumn w tym zakresie ceny.
1 / 7 Następne
Zwrotnicę podzielono między dwie płytki. Jej elementy są bez wyjątku wysokiej klasy - nawet cewka filtra głośnika niskotonowego o dużej indukcyjności jest powietrzna, co dla zachowania jej niskiej rezystancji wymagało użycia grubego drutu.
2 / 7 Następne
Sekcja średniowysokotonowa składa się z elementów o mniejszej indukcyjności i pojemności i stąd mniejszych wymiarach fizycznych. Tu jeszcze łatwiej dochować wierności cewkom powietrznym i kondensatorom polipropylenowym.
3 / 7 Następne
Głośniki mają odlewane aerodynamiczne kosze, układy magnetyczne są umiarkowanej średnicy. Głośnik wysokotonowy wyposażono w radiator - to dobre rozwiązanie dla magnesu neodymowego, który nie lubi się grzać.
4 / 7 Następne
22L jako jedyna konstrukcja tym teście wykorzystuje tekstylną kopułkę wysokotonową - reszta towarzystwa głosowała za kopułkami metalowymi, ale w każdym przypadku innymi. Skutki tych wyborów też były różne i nie uprawniają do wyciągania ogólnych wniosków o przewadze jednej "szkoły" na drugą.
5 / 7 Następne
Widok często spotykany w układach dwulpółdrożnych, w tym teście w konstrukcjach Focala, Monitor Audio i Quada - głośnik niskotonowy i niskośredniotonowy różnią się centralnymi częściami membran - pierwszy ma dużą, wklęsłą nakładkę usztywniającą, drugi lżejszy "korektor fazy".
6 / 7 Następne
Najbardziej efektowne kolce w tym teście są udziałem 22L. To nie tylko kolce, ale i nakrętki widoczne od góry, a także talerzyki chroniące parkiet. Podobnie jak w RS6, cokół rozszerza się w miejscach podparcia, co zapewnia bardzo dobrą stabilność.
7 / 7 Początek